ציפי לבני נגד יאיר לפיד: "לאפשר שקיפות"

שרת המשפטים ציפי לבני תוקפת את התנגדותם של שרי "יש עתיד" ו"הליכוד" שהצביעו נגד פרסום ההצבעות בוועדת השרים לחקיקה: "לא מבינה את ההתנגדות" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
שרת המשפטים ציפי לבני (צילום: פלאש 90)

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) את ההצעה לאפשר שקיפות של הצבעות השרים בועדה.

כזכור, שרי הבית היהודי, אורי אריאל ואורי אורבך, וכן שרת המשפטים לבני תמכו בהצעה. בעוד שמנגד, דווקא השרים מ'יש עתיד' וכן יתר השרים מהליכוד ביתנו שנכחו בישיבה: יאיר לפיד, יאיר שמיר, לימור לבנת, יצחק אהרונוביץ', גדעון סער ומאיר כהן - הצביעו נגד, ובכך הפילו את ההצעה.

"אני בעד שקיפות בוועדת השרים לחקיקה. זו ועדה חשובה שהיא חלק אינטגרלי מהליך החקיקה" כתבה לבני בעמוד שלה בפייסבוק. "זה המקום שבו מוכרעת גורלה של כל הצעת חוק - פרטית או ממשלתית - שם נקבעת עמדת הממשלה, וכשהחוק מגיע לכנסת הקואליציה מצביעה בעד או נגד בעקבות החלטת ועדת השרים".

לדברי לבני, היא לא מבינה את התנגדותם של השרים שהפילו את ההצעה. "אני לא מבינה את ההתנגדות להרים מסך מעל הוועדה ולאפשר לציבור לממש את זכותו לדעת כיצד אנחנו השרים הצבענו. זו חובתנו להיות שקופים בעניין הזה. רק כך הציבור ידע לשפוט אם פעלנו למען קידום ערכים ועקרונות ראויים שלשמם נבחרנו".

לבני התחייבה להמשיך ולפעול למען השקיפות. "אני מתחייבת להמשיך לפעול כדי להוציא את ההצבעות מהחושך אל האור ולהחיל שקיפות בוועדה החשובה הזו. ועד אז, את הצבעותיי שלי על כל חוק וחוק אמשיך לפרסם באתר של משרד המשפטים. אין לי מה להסתיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר