המשלוח נתקע; 840 כבשים טבעו למוות

לפחות 840 כבשים מצאו את מותן בדרך לנמל אילת. וזאת בעקבות תקלה בספינה שהובילה אותם מאוסטרליה לישראל. טענות: המשלוחים מאוסטרליה גורמים צער לבעלי החיים (חדשות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

תקלה חמורה בספינה הביאה למותן של לפחות 840 כבשים שנשלחו מאוסטרליה לישראל.

בימים האחרונים יצאה מאוסטרליה ספינה של חברת Ocean Drover ועליה משלוח של 42,000 כבשים ולפחות 6,000 עגלים המיועדים לישראל, לרשות הפלסטינית ולירדן.

בעקבות תקלה חמורה במנועים, נתקעה הספינה בסמוך לאיי קוקוס באוקיינוס ההודי.

למרות שהתקלה אותרה כבר לפני שבועיים, אנשי הספינה טענו שהליקויים טופלו והמשיכו לעבר חופי ישראל. כאמור, הספינה נתקעה בדרכה לישראל, ובעקבות כך, לפחות 840 כבשים מצאו את מותן בדרך לנמל אילת.

חברת Wellard, שהפעילה את הספינה, פרסמה היום (א') הודעה לפיה, כתוצאה מהתקלה נהרגו קרוב ל-2% מבעלי החיים שהיו על סיפונה.

לפי החוק האוסטרלי, שיעור המיתה הגבוה מחייב פתיחת חקירה רשמית על הנסיבות שהביאו לתקרית המצערת.

מדובר בתקלה השלישית ברציפות שארעה בחודשים האחרונים במשלוחי בעלי החיים מאוסטרליה לישראל. שני התקריות הקודמות אירעו על הספינה Pearl of Para, שלבסוף שבה על עקבותיה לנמל האוסטרלי.

עמותת "אנונימוס לזכויות בעלי החיים בישראל" קוראת להפסקת משלוחי בעלי החיים מאוסטרליה לישראל.

"כל עיכוב מחמיר את המצוקה החמורה ממילא שחווים בעלי החיים במסע המפרך", אומרים בעמותה לחדשות 2. "המסעות הימיים הללו נמשכים כשלושה שבועות בספינות צפופות ומצחינות, וגובים קרבנות גם כשאין תקלות. בעלי החיים מתבוססים בהפרשותיהם, וחלקם מושלכים לאוקיינוס לאחר שחלו או נפצעו. זו התעללות מקוממת, שמתבצעת רק למען האינטרסים של קומץ יבואנים. אנו קוראים לממשלה לעצור מיד את המשלוחים החיים מאוסטרליה".

בכל שנה מגיעים מאוסטרליה לישראל למעלה מ-100 אלף עגלים וכבשים, המיובאים בעיקר על ידי חברות "תנובה" (עבור "אדום אדום") ו"דבאח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר