המועמד לנשיאות פרופ' דן שכטמן מסתבך עם המזרחים

המועמד לנשיאות, פרופ' דן שכטמן, עורר סערה כשטען כי "כדי לקיים את הנפש אנו זקוקים למשוררים, לא רק מעדות המזרח". דרעי בתגובה: "ראוי שיסיר מועמדותו" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
פרופ' דן שכטמו (צילום: פלאש 90)

המועמדים לנשיאות מבטיחים השכם והערב שהם ייצגו את כל הזרמים בציבוריות הישראלית, אלא שלפעמים גם הם "מועדים בלשונם". הפעם זה קרה לזוכה פרס הנובל, פרוספור דן שכטמן.

בנאום שנשא אמש (ראשון) בבית ז'בוטניסקי, טען שכטמן, שהודיע לפני כשלושה שבועות על מועמדותו לנשיאות המדינה, כי "כדי לקיים את הגוף אנחנו צריכים מהנדסים, רופאים, ואנשים כאלה שיבנו את הכלכלה. כדי לקיים את הנפש אנחנו צריכים משוררים, וציירים, וזמרים - לא רק מעדות המזרח. רצוי שיהיו זמרים אחרים".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר בתגובה כי "דבריו של פרופ׳ שכטמן מוכיחים שעדיין לא פסה ההתנשאות והניתוק של רבים בחברה כלפי ציבור שלם, והם עדיין לא הפנימו כי לאמירות מסוג זה אין מקום". לדבריו, "במידה ומר שכטמן לא יבהיר את דבריו ויחזור בו מהם, מן הראוי שיסיר את מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה".

דבריו של שכטמן הכעיסו רבים מז'אנר המוזיקה הים-תיכוני. יוסי גיספן, מי שנחשב לאבי הזמר הים-תיכוני בשנים האחרונות בארץ, אמר בתגובה כי "אני אישית לא מכיר את דן שכטמן, אבל אמירה אחת כזו מספיק בשבילי כדי להגיד לא לנשיאות. איש כזה לא יכול להיות נשיא המדינה שאני גר בה".

מקורביו של שכטמן הגיבו לדברים של גיספן ואמרו כי "פרופסור שכטמן אמר כי צריך לתת מקום של כבוד למגוון של יוצרים בתחום האמנות והרוח".

שכטמן מתקשה להשיג את מספר החתימות הדרושות של חברי הכנסת בכדי לרוץ לנשיאות. בדבריו אמש, שכטמן מתח ביקורת על שיטת הבחירות לנשיאות, על פיה, חברי הכנסת הם אלה הבוחרים את הנשיא. "באשר לבחירת הנשיא, יש שם עניין שרבים מהם מרגישים שמכיוון שיש להם את זכות הבחירה התפקיד הוא שלהם - כמו שרופאים ירפאו רק את בני משפחותיהם. יש משהו לא תקין בעניין הזה", אמר שכטמן.

שכטמן התייחס גם לצניעות שאפיינה את המנהיגים בישראל בשנים עברו. "אני לא יודע לגבי האחרונים, אבל המנהיגים הראשונים היו מאוד צנועים: בן צבי היה נשיא צנוע מאוד, וגם בגין היה ראש ממשלה צנוע מאוד. כלומר היו לנו מנהיגים צנועים, ואני לא איש של בזבוזי כספים" אמר שכטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר