ומי מגן על דברי הנגידה?

מיקי לוי: "יש לציבור החרדי מה ללמוד מהנגידה פלוג"

סגן שר האוצר מיקי לוי, בוחר להגן על דברי נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, נגד מגמת הדמוגרפיה הכוללת גידול בשיעור החרדים והערבים מאחר והם גורמים לירידה בצמיחה במשק וטוען כי "היא פשוט קראה לשילוב החרדים והערבים במעגל העבודה". לדברי לוי: "יש לחרדים מה ללמוד מהנגידה" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
סגן שר האוצר מיקי לוי (צילום: פלאש 90)

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, נאמה אתמול (שני) בכנס "פני החברה לאן" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שנערך בירושלים, והתבטאה נגד גידול האוכלוסייה החרדית תוך האשמה כי הגורם המרכזי לירידה בצמיחה במשק הוא "מגמת הדמוגרפיה בישראל הכוללת גידול בשיעור החרדים והערבים והזדקנות האוכלוסייה".

עוד בנושא:
הנגידה קרנית פלוג: הגידול בחרדים וערבים גורם להאטה במשק
הח"כים החרדים רותחים על פלוג: "זו אנטישמיות, לפטר אותה"
ח"כ ישראל אייכלר קורא לחרדים: "לצאת למרי עממי אזרחי"

סגן שר האוצר, מיקי לוי (יש עתיד) מתייצב לצידה של פלוג ומגן עליה בשיחה עם "כיכר השבת". לדבריו, "אני ממליץ לכם לבדוק ב'דה מרקר' אשר ציטט אותה בדייקנות היא פשוט לא אמרה את זה".

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר לוי כי לאחר נאומו של חבר-הכנסת, ישראל אייכלר (יהדות התורה) שתקף את נגידת בנק ישראל על דבריה, הוא עצמו עלה להגיב: "אייכלר ציטט אותה בצורה לא נכונה מעל הדוכן, עליתי לדוכן וציטטתי במדויק מה שאמרה".

סגן שר האוצר מסביר את דבריה: "היא פשוט קראה לשילוב החרדים והערבים במעגל העבודה. אם המגמה של הגידול שלהם באוכלוסייה יגדל הדבר יפגע בפריון העבודה".

לדבריו, "הנגידה לא יוצאת נגד הגידול באוכלוסייה של הערבים והחרדים, אלה מזהירה ממצב של אי שילובם במעגל העבודה".

לוי מבקש גם להעביר מסר עבור הציבור החרדי ואומר כי "הנגידה בעלת מקצוע מצוינת, תואר דוקטור בכלכלה, יש לכם (החרדים - צ.ג) מה ללמוד מהנגידה".

בנאומו במליאת הכנסת, התייחס לוי ל"דברים החשובים", כלשונו, שאמרה הנגידה, ואמר: "חבל לי שחבר הכנסת אייכלר וחבל לי שחבר הכנסת דרעי אינם במליאה כדי לשמוע את האמת, כי הם פשוט הטעו בדברים שהיא אמרה, ואני מייד אקריא אותם".

"גם הנגידה, כיועצת כלכלית של הממשלה, מצביעה בצורה החלטית על תעסוקת חסר של ערבים וחרדים כבעיה מרכזית של המשק הישראלי, שפוגעת בצמיחה. בקשר לכך אין ספק כי המהלכים שאנחנו מובילים בשנה האחרונה קולעים למטרה, מתמודדים עם הבעיה וימנעו משברים חריפים בעתיד", טען לוי.

"עוד הפעם, אם חבר הכנסת דרעי רואה אותי מאחד המרקעים, חבר הכנסת אייכלר, שנמצאים מחוץ למליאה, אני הייתי מציע להם גם להסכית ולשמוע את מה שאני אומר. וצריך להגיד באמת את האמת, מה אמרה הנגידה ד"ר פלוג, ואני הולך להקריא מילה במילה מ'דה מרקר' מה אמרה הנגידה: 'לדברי פלוג ניתן להגדיל את העלאת המס בשלושה דרכים'".

"'כל אחת בנפרד או שילוב שלושתן. העלאת שיעור המס', אמרה, 'שמגדילה כמובן את הנטל על הפעילות והצמיחה. הערכה מחדש של מערך הפטורים ממס' - כי יש הרבה מאוד פטורים, ממע"מ, פטורים כאלה ואחרים, מארנונה וכו', ושלוש, 'הפחתת הכלכלה השחורה והעמקת הגבייה'. אלה שלושת הסעיפים שהיא אמרה", אמר לוי.

"עכשיו, מה היא אמרה לגבי הגידול הדמוגרפי, ונשמעו פה מעל הדוכן דברים רחוקים מהאמת, שלכאורה, ואני אומר את זה עם מירכאות, שהנגידה ד"ר פלוג אמרה", המשיך לוי, "אז אני כדי שיירשם בפרוטוקול מה בדיוק היא אמרה, אני מבקש את רשותך להקריא אותם: 'לגבי המגמות הדמוגרפיות הצפויות ניתן לאבחן שני גורמים מאוד דומיננטיים, צפוי גידול במשקלם של המגזר הערבי, ויותר מכך של המגזר החרדי באוכלוסייה' - לא דיברה לא על לידות ולא על שום דבר, דיברה על הגידול בשתי האוכלוסיות האלה – 'וצפוי שינוי בהרכב הגילאים באוכלוסיית ישראל. כיום האוכלוסייה בישראל צעירה יחסית בהשוואה לזו של המדינות המפותחות, אבל גם אצלנו יש מגמה של הזדקנות, ושיעור בני 25–64 הוא כ-10%, והוא צפוי להגיע ב-2060 לכ-17%'".

"הנגידה הזכירה כי שיעורי התעסוקה של גברים חרדים ונשים ערביות כיום נמוכים, וגם אלו שמשתתפים בשוק העבודה מתאפיינים בממוצע בפריון נמוך. יש שיפור בקטע הזה, אולם הוא אטי", המשיך לוי להסביר את דבריה, "לדבריה, אם שיעורי התעסוקה של מגזרים אלו יישארו כפי שהם היום, בטווח הארוך הגידול הדמוגרפי של האוכלוסיות הערביות והחרדיות יגרע משיעור התעסוקה בישראל. 'לכן חשוב שהממשלה תמשיך להשקיע בגידול ההשתתפות ובהגדלת הפריון במגזר הערבי והחרדי. אחרת, לא רק שלא נדרוך במקום, אלא אף נגדיל את הפער למול המדינות המפותחות'".

"חברי חברי הכנסת, אדוני היושב-ראש, לא מצאתי מלה אחת של הנגידה, וראוי שהאמת תיאמר, כנגד פריון הבטן, אלא מצאתי בהחלט התייחסות של הנגידה בנושא פריון העבודה, וההבדל הוא כל כך גדול, והאמת חייבת להיאמר כאן במליאה הזו, כי קודמי פשוט עיוותו אותה, וחבל", הוסיף לוי".

דבריה של נגידת בנק ישראל קרנית פלוג לפיהם הגידול במגזר החרדי גורם להאטה בצמיחה במשק, עוררו זעם רב בקרב נציגי הציבור החרדי, שבשיחות עם אתר 'כיכר השבת', תקפו את פלוג בחריפות, כאשר חלקם אפילו קוראים לפיטוריה.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, אמר כי "במדינה מתוקנת פקידה בכירה ככל שתהיה - על התבטאות חמורה כזו הייתה מפוטרת לאלתר".

ח"כ משה גפני תקף את פלוג ואמר כי "לפני שהיא מצהירה הצהרות אני מציע לה לבדוק בציבור החרדי כמה רוצים לעבוד ונחסמים בדרך על ידי הממשלה והמעסיקים פרטיים. הממשלה לא נוקפת אצבע. לפני שהיא מפנה אצבע מאשימה כלפי החרדים שתבדוק את החצר האחורית שלה".

ח"כ יעקב ליצמן תקף ואמר כי "מדובר בהאשמות שווא חסרות שחר כלפי משפחות ברוכות ילדים, שמקורן בבורות והכללה גסה שמובילה לשנאה וקיטוב מיותרים. יש לשים קץ לתופעה זו ולגנות דברים אלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר