האזינו: הרב יעקב שפירא והרב שמואל אליהו קוראים להשתתף בעצרת

בעוד מרבית הרבנים הדתיים קראו שלא להשתתף ב"עצרת המיליון", ברחבי ירושלים סובב כרוז הקורא בשם הרבנים שמואל אליהו ויעקב שפירא להשתתף בעצרת. האזינו (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב שמואל אליהו והרב יעקב שפירא (צילום: פלאש 90)

דעת מיעוט: רבני הציונות הדתית הורו לכלל ציבור חובשי כיפות הסרוגות שלא להשתתף בעצרת המיליון וכי הם מתנגדים לעצרת ההמונים החרדית שנועדה כהוראת הגראי"ל שטיינמן לקדש שם שמיים.

למרות זאת, הגאון רבי יעקב שפירא, ראש ישיבת "מרכז הרב" והגאון רבי שמואל אליהו, רב העיר צפת ומרבניה הבכירים של הציונות, הורו לציבור מאמיניהם להשתתף בעצרת. הרב שמואל אליהו עצמו צפוי גם להשתתף.

ברחבי הבירה נשמע כרוז המודיע כי בהוראת הרבנים חובה להצטרף לעצרת החרדים: "בהוראת הרב יעקב שפירא והרב שמואל אליהו שליט"א נתאסף היום בשעה 16:00 מתחת לגשר, כולנו למען כבוד התורה ולומדיה".

קריאותיהם של הרבנים שפירא ואליהו מגיעים לאחר שאמש (מוצאי שבת) יצא הרב חיים דרוקמן, יושב ראש מרכז ישיבות 'בני עקיבא' ואחד הרבנים המוכרים במגזר הדתי לאומי, כנגד המשתתפים בעצרת.

בשיחה לחדשות ערוץ 2 סיפר הר' דרוקמן כי הוא "מתקומם כל כולו" אל מול מסרי העצרת. "מדינת ישראל נלחמת נגד מלכות שמים? אני מזועזע מאמירות כאלה ומתקומם" הוסיף ופסק כי "אין להשתתף בהפגנה הזו".

הר' דרוקמן הוסיף לבקר את מחאתם וחרדתם של גדולי ומאורי הדור מרדיפת עולם התורה: "איפה אנחנו חיים? אנחנו חיים במדינת ישראל ברוך השם וצריך להודות על כך גם אם יש לי ביקורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר