קצין צה"ל שהשתתף בעצרת: "הם שונאים את התורה"

ד', קצין צה"ל, השתתף בעצרת ההיסטורית, לאחר שסיים את יומו בבסיס. בשיחה עם "כיכר השבת" הוא אומר: "לא יכולתי לשבת בצד ולא להזדעק לנוכח השנאה ללומדי התורה" (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מאות אלפי מהמשתתפים (צילום: אלי סגל)

בשעות הצהרים המוקדמות אתמול (ראשון) התאספו בזה אחר זה מאות אלפים מבני היהדות החרדית למחות על גזירת הגיוס המאיימת על עולם התורה במדינת היהודים.

רוב מוחלט של המוחים נמנה על האוכלוסייה החרדית הלומדים יומם וליל בבית המדרש. אך לא רק. מבין אותם אלו ניתן היה לחזות בלא מעט חיילים חובשי כיפה שחורה וסרוגה - כאלה שהיו נמנעים מלהסתובב במדי זית של חיילים בשירות סדיר או במדי הקבע.

בעקבות האחדות שנוצרה בעצרת ההיסטורית, הרשו לעצמם אותם משרתים לבוא ולהזדהות בזעקת שבר היוצאת מגרונם של אחיהם.

ד' מתגורר בבירה, קצין בצה"ל ולו מספר פקודים. כמו חיילי הקבע גם הוא התייצב אתמול בשעת בוקר מוקדמת בבסיסו שבמרכז הארץ, כשסיים את יומו בצה"ל, עשה את דרכו לעבר העצרת למרות ההוראה של המפקד העליון - הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ שלא להשתתף בעצרת.

בשיחה עם "כיכר השבת" הוא מספר על הסיבות שהביאו אותו להיות שונה בנוף בעצרת וללכת נגד הזרם: "אני הגעתי לכאן כדי להביע את מחאתי על כך שבמדינתנו לומדי תורה יישלחו לכלא בגלל שהם לומדים ולא מתגייסים, בגלל שהם באמונתם חושבים שצריך לשבת וללמוד תורה וכך נינצל. לא יכולתי לשבת בצד כמו חבריי ולא להזדעק לנוכח השנאה ללומדי התורה הקדושה".

הקצין הוסיף כי חוק הגיוס שנעשה תוך רמיסת כל ערך ערכי - יוביל לכך שיהיו פחות מתגייסים חרדים: "אני לא רוצה שבצה"ל יהיו לומדי תורה שישרתו בכפייה, מקומם לא אצלנו, מקומם בבתי המדרש והיכלי הישיבות. חבל שאת כל מה שבנו לאט לאט באים הפוליטיקאים שאני לא רוצה לנקוב בשמם והורסים הכל. בגללם לא יהיו חרדים בצה"ל וחבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר