רונצקי: ח"כ יוני שטבון אכזב אותנו בהצבעה נגד חוק הגיוס

הרב הצבאי לשעבר אביחי רונצקי, תקף בראיון רדיופוני את ח"כ יוני שטבון, ואמר כי המהלך שהוא ביצע בהתנגדותו לחוק הגיוס "אכזב אותנו". "זה פוגע קודם כל בחברות, ואחר כך בצד הפוליטי" אמר רונצקי (חדשות, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אביחי רונצקי, ארכיון (צילום: פלאש 90)

הרב הצבאי לשעבר ומי שמשמש כראש ישיבה בהתנחלות איתמר, אביחי רונצקי, תקף את הצעד שביצע ח"כ יוני שטבון בהתנגדותו לחוק הגיוס בניגוד לעמדת סיעתו, ואמר כי הוא "אכזב אותנו".

בראיון לתחנה הימנית "גלי ישראל", אמר הר' רונצקי המקורב לבנט כי "מאוד לא אהב" את הצעד. "תראה, יש סיעה ואנחנו מקיימים בה דיונים. יום לפני ההצבעה על החוק קיימנו דיון בסיעה, הייתי שותף לדיון הזה. נשמעו בו כל הדעות האפשריות, אבל את הדברים שהוא אמר אחר כך במליאה הוא לא אמר בדיון".

"אנחנו סיעה אחת, וברוך השם העבודה מאוד טובה ביחד, אבל עכשיו לבוא ולצאת כנגד כל הסיעה כולה, ולהמשיך ולמחזר את זה בבמה לעצמך בכתבות ענק בעיתונים, זה פוגע קודם כל בחברות, ואחר כך בצד הפוליטי". רונצקי הוסיף: "אני חושב שהמהלך הזה שלו אכזב אותי מאוד, ולא רק אותי, את כל חברי הסיעה".

במקביל למתקפות שספג מהציונות הדתית, קיבל שטבון חיבוק עז מהמגזר החרדי. ח"כ יעקב ליצמן כתב לו: "אין לנו ספק שהתורה תנצח. אין לנו ספק שעם ישראל חי וקיים לעד ולנצח נצחים. אולם ההתנכרות, או יותר נכון ההתנגדות לתורה וללומדיה הגיעה לשפל שלא היה כמותו".

ליצמן הוסיף: "אין לי כל צל של ספק כי חבריך מודים בצדקת מעשיך, אך חוסר הנעימות היא זו שמנעה מהם לעשות כך".

"ההיסטוריה היהודית רצופה ושזורה במעשים של אדם בודד, שעשה את המעשה הנכון בזמן הנכון, והעם היהודי זוכר לו זאת לטובה שנים ארוכות. כזה הוא המעשה שעשית, נקודת אור במסך אפל" כתב לו ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר