"בחירות" בהסתדרות: אבי ניסנקורן ייבחר לראשות ההסתדרות

בבחירות שיתקיימו היום לראשות ההסתדרות, ייבחר המועמד היחיד אבי ניסנקורן. לבחירות קדמה מערכה פוליטית ומשפטית מכוערת בסופה נשאר ניסנקורן כמועמד יחיד (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אבי ניסנקורן (צילום: פלאש 90)

חצי שנה לאחר פרישתו של עופר עיני מתפקיד יו"ר ההסתדרות, ייערכו היום (שלישי) הבחירות למחליפו. הפעם, בשונה מבחירות קודמות שנערכו בהסדרות, לתפקיד הנחשק מתמודד יחיד ושמו אבי ניסנקורן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

ניסנקורן המתמודד לתפקיד זוכה לתמיכה נלהבת בקרב בכירי ההסתדרות לאחר שהיו"ר היוצא עופר עיני הודיע עם פרישתו כי הוא ממנה את אבי ניסנקורן כמחליפו. מאז הודעתו היו אלו שראו בו כ"יורשו" של עיני - האיש שעמד איתן במאבקי ההסתדרות מול משרדי ההמשלה.

בחירתו של היו"ר החדש לוותה במאבקים קשים בחודשים האחרונים לאחר שחבר-הכנסת איתן כבל ממפלגת העבודה הכריז על רצונו להתמודד לתפקיד. לצורך כך היה עליו לעתור לבית-המשפט המחוזי בכדי שהשופטים יורו על שינוי שיטת הבחירה שבה כלל עובדי ההסתדרות יוכלו להצביע ולא רק הגוף המונה 171 חברים בלבד.

עתירתו נדחתה על ידי בית -המשפט המחוזי. כבל לא אמר נואש, עם פסיקה זו עתר לבית -המשפט העליון אולם השופטים גם הם החליטו לדחות את עתירתו ובכך זכות בחירת היו"ר נשארה בידי בינ"ה (גוף המייצג את כלל העובדים) ובכך ח"כ כבל העדיף שלא להתמודד.

כניסתו לתפקיד של ניסנקורן אינה חדשה לו אך הוא יצטרך להתמודד עם אתגרים רבים כמו כנגד מאבקו של שר התחבורה ישראל כץ וראש ההמשלה, לבניית נמלי ים חדשים כדי ליצור תחרותיות בנמלים. כמו גם המאבק נגד שר התקשורת גלעד ארדן שהעביר החלטה להקים את רשות השידור מחדש ובכך לגרום לפיטוריהם או הוצאה לפנסיה מוקדמת של עשרות עובדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר