בניגוד להבטחות: נוצרים 'ערכו' מיסה בקבר דוד • וידאו

למרות שנראה כי המאבק על קבר דוד הסתיים, מתברר כי בניגוד להבטחות הנוצרים במקום ערכו 'מיסה' מבלי שאיש יעצור אותם. אריה קינג: "הוליכו אותנו שולל". צפו בוידאו (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם; תמונה: פלאש 90)

אם נדמה היה כי המאבק נגד מסירת קבר דוד המלך בירושלים לידי הוותיקן הסתיים, מתברר שלא. מעדויות חדשות עולה כי הנוצרים ערכו במקום מיסה מבלי שאיש יעצור אותם, כל זאת תוך הפרה של הסטטוס-קוו.

חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, תיעד את התפילות המתקיימות במקום, ובשיחה עם "כיכר השבת" הוא קובל על כך: "לפני כן טשטשו את עיננו וערפלו אותנו ועכשיו שזה וקרה והמקום הפך למקום תפילה, הם אומרים שזו לא הייתה תפילה אלא התכנסות והריחות שם אלו סתם ריחות והשיפוצים הם לא שיפוצים".

"כולם צריכים להבין שבממשלת ישראל יש חברי כנסת שהוליכו את הציבור שולל ורימו אותנו ועכשיו אנחנו רואים את זה מוחשית", אומר קינג.

לדברי קינג, בכוונת הנוצרים להגיע היום אל מתחם הקבר ולקיים שוב את התפילות, ולאור זאת בכוונתו לקיים מחאה בנגדם: "אני יודע שהיום מתכוונים הנוצרים לקיים כל מיני תפילות וטקסים בפולחן עבודה זרה על קבר דוד המלך, כל זאת בניגוד לסטטוס-קוו. צריך להוקיע את כל האנשים הנוגעים בדבר. אני קורא לסיעת "ירושלים מאוחדת" ולכל היהודים להגיע היום לקבר דוד המלך ולשהות שם ולמנוע את הבושה".

בעקבות המצב החדש, תיערך היום בשעה 15:00 הפגנה בקבר דוד, תחת הכותרת: "לא נאפשר לשנות את הסטטוס קוו במקום" ו"לא ניתן למסור את המקום הקדוש".

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס לשמועות בזמן ביקור האפיפיור כי מתחם הקבר יועבר לנוצרים ואמר כי "אין שום ממש בידיעות ובשמועות על כך", לדבריו, מדינת ישראל לא הולכת להחזיר את חדר הסעודה האחרונה הנמצא בקבר דוד לנוצרים.

את הדברים אמר ליברמן בתגובה לשאילתא שהועלתה על ידי ח"כ מאיר פרוש במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון.

מנגד, יהונתן יוסף, בנו של הגאון הגדול רבי יעקב יוסף זצ"ל ומהפעילים במקום, חזה את מה שאכן מתרחש בפועל. בשיחה עם "כיכר השבת" עם פרוץ הסערה הוא אמר כי רשמית השטח לא יועבר לנוצרים אבל זה מה שיקרה בפועל: "המדינה הולכת לתת להם מפתחות לחדר, זכויות ניהול לקתולים, שישים מיסות בשנה, כל יום ראשון המקום יפעל ככנסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר