זעקה של אמא

האמהות יופיעו בפני האו"ם: "רוצות להחזיר את הילדים"

רחל פרנקל, בת-גלים שאער ואיריס יפרח, שלושת האמהות של החטופים, ישתתפו היום בכינוס מועצת האו"ם לזכויות האדם • "המסר שאנחנו רוצות לומר לאומות העולם בז'נבה הוא מסר פשוט: רוצים את הילדים בבית" • אחיותיו של גיל-עד במכתב לחיילי צה"ל: "גיל-עד הוא אח מדהים, אתם חלק מהמשפחה" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |

כוחות הביטחון ממשיכים במאמציהם לאתר את שלושת תלמידי הישיבה שנחטפו - גיל-עד שאער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל, הנעדרים זה 12 ימים, אך עד כה ללא כל הצלחה.

שלושת האמהות של החטופים, רחל פרנקל, בת-גלים שאער ואיריס יפרח, ישתתפו היום (שלישי) בכינוס מועצת האו"ם לזכויות האדם וינסו לעורר מודעות לחטיפת בניהם.

הלילה, סמוך לשעה 01:20 המריאו בת-גלים שאער ואיריס יפרח בדרכן לבריסל ומשם לז'נבה, שם יצטרפו לרחל פרנקל שתנאם בפני האו"ם.

בת-גלים שאער אמרה בעת ההמתנה למטוס כי "אנחנו רוצות להגיד לעולם שהילדים שלנו יצאו מבית הספר וסך הכול רצו לחזור הביתה. זו מציאות בלתי נסבלת והעולם שותק. הילדים שלנו כבר 12 ימים נעדרים ולא יודעים מה קורה איתם".

"המסר שאנחנו רוצות לומר לאומות העולם בז'נבה הוא מסר פשוט: רוצים את הילדים בבית. אנחנו רוצות להעביר לעולם את זעקותינו כאמהות כדי לעורר את אומות העולם שיגנו את החטיפה ושיפעילו לחץ על חמאס", אמרה בת-גלים.

"אנחנו רוצות לומר להם שלא יכול להיות שחוטפים ילדים בתוך הסכסוך הזה", הוסיפה בת-גלים שאער, "לעולם יש הרבה כוח. העולם יכול להסביר לחמאס, גם על ידי סנקציות, שלא כדאי להם לגעת בילדים שלנו. העם היהודי בעולם ובארץ ישראל נמצא איתנו. מאוד חשוב שהעולם יצטרף למאבק שלנו".

איריס יפרח אמרה כי "אנחנו רוצות להחזיר את הילדים הביתה. כולנו מחכים לרגע לחבק את אייל, גיל-עד ונפתלי. אנחנו הולכות להגיד לעולם שיעזור לנו להחזיר את הבנים הביתה".

איריס יפרח ציינה כי "זו פעם ראשונה שאני טסה לחו"ל ושאני עוזבת את הילדים והבית. הכול כדי להחזיר את הבנים".

לפני ההמראה, הוסיפה בת-גלים שאער ואמרה כי "אם הילדים שומעים אותנו, אני רוצה להגיד להם שאנחנו אוהבים אותם ושלא נרפה עד שנגיע אליהם. הם ילדים חזקים ואנחנו עם חזק".

(צילום: פלאש 90)

רחל פרנקל המריאה כבר אתמול לז'נבה, כדי להופיע בכינוס מועצת האו"ם לזכויות אדם. היא תקרא לקהילה הבינלאומית להתערב ולהביא לשחרור הבנים. ההורים כנראה יקיימו מסיבת עיתונאים ויערכו פגישות עם גורמים במועצה ונציגי הצלב האדום.

בתוך כך, אחיותיו של גיל-עד שאער - שיראל, תהל, מיתר, הלל ומאור, שיגרו מכתב מרגש "אל חיילי צה"ל - אחינו", המשתתפים במבצע "שובו אחים", בו כתבו לחיילים: "שבוע וחצי עבר מאז שגיל-עד אחינו האהוב נחטף. אנחנו רוצות שתדעו שגיל-עד הוא אח מדהים, מפנק אותנו ודואג לנו. אח מלא בשמחת חיים, חברותי, חגם, צדיק, שאופה לנו עוגות מדהימות".

"מאז החטיפה", כותבות האחיות, "אנחנו לא מצליחות לישון בלילה. אנחנו יודעות שגם אתם לא ישנים בלילה ועושים הכול כדי להחזיר אותו יחד עם אייל ונפתלי בריאים ושלמים".

"אנו מרגישות שכל חייל וחייל שיוצא לחפש את גיל-עד הוא כמו אח שלנו, ממש חלק מהמשפחה", כתבו האחיות, "אנחנו לא יכולות לצאת ולחפש אותו בעצמנו ואתם עושים את זה במקומנו, בשבילנו. אין לנו מילים כדי להודות לכם על העוצמה ומסירות הנפש ועל הדאגה".

"מאמינו שתצליחו הביא את אח שלנו אל הבית, אל החיבוק של אמא. בעזרת ה' גיל-עד יהפוך לחיי בעצמו ויהיה גאה ללבוש את מדי צה"ל. חינכו אותנו שצה"ל הוא הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, אנו יודעות שצה"ל הוא הצבא החזק בעולם".

"מאחלות לכם", מוסיפות האחיות לסיום, "שה' ייתן לכם עוז וכוח להמשיך, לא להרפות, לא לוותר, לחפש בכל מקום, בכל פינה, בכל מסתור. כאן בבית אנחנו חרדות ומתגעגעות לגיל-עד שלנו. תודה על הכל".

מכתב האחיות של גיל-עד לחיילי צה"ל (צילום: ynet)

אמש, בדיון שנערך במועצת הביטחון של האו"ם על המצב במזרח התיכון, הפלסטינים ביקשו לקדם הצהרה נגד ישראל בטענה ל"ענישה קולקטיבית" בחיפושים אחר הנערים החטופים.

כאשר ירדן ביקשה נוסח חריף נגד ישראל הבהירה שגרירת ארה"ב, סמנתה פאוור, כי ביקורת ישירה נגד ישראל תהיה חציית קו אדום. הישיבה הסתיימה מבלי שהתקבלה החלטה.

בנתיים, צה"ל המשיך גם הלילה במעצרים ובחיפושים אחר החטופים. כוחות צה"ל עצרו הלילה ארבעה פלסטינים וסרקו 120 מבנים באזור חברון.

מתחילת המבצע נעצרו 354 פלסטינים, בהם 269 פעילי חמאס ו-57 משוחררי עסקת שליט. בנוסף, נסרקו 1,800 אתרים.

גורם צבאי בכיר אמר כי "החל מסוף השבוע הקרוב נתחיל לראות פירות מהמאמצים, עם התייצבותם של חלק ממשוחררי שליט בוועדת השיפוט שתקבע על השבתם לריצוי מלוא עונשם המקורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות