ראש העיר ניר ברקת ל'כיכר': "כל הכוחות פעלו מצוין"

לאחר מאמצים רבים הצליחו צוותי הכיבוי להשתלט על השריפה בי-ם. רה"ע ניר ברקת ליווה את הכוחות בשטח וסיפר ל"כיכר השבת" על היערכות העירייה לשריפה. צפו (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ראש העיר ניר ברקת במקום השריפה בירושלים (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

חוזרים לשגרה: צוותי הכיבוי הצליחו לאחר מאמצים רבים להשיג שליטה על שריפת הענק שהשתוללה באזור שכונות עין כרם וקריית יובל בירושלים.

ראש העיר ניר ברקת ליווה את הכוחות בשטח וצפה בפעולות כוחות ההצלה מקרוב. בשיחה עם "כיכר השבת", באמצע פעולות הכיבוי, סיפר ברקת על היערכות העירייה וכוחות הכיבוי לשריפה.

"כשיש אירוע השעה הראשונה היא קריטית מבחינת הבנת התהליך" מספר ברקת", "הערכת מצב, פריסת הכוחות של המשטרה וכיבוי אש, הקמת חפ"ק של כלל גורמי הבטיחות ולשם הגענו מאוד מהר, והשלב הראשון הוא הערכת מצב היכן יכולה להיות סכנה לחיי אדם - בית חולים אלין בתחתית הוואדי או לחלופין כל הכביש הרלוונטי שבו האש הגיעה עד לבתים".

לדבריו, "הפריסה של הרכבים היא קריטית וזה מה שעשינו והשיתופי פעולה בדקות הראשונות זה הדבר החשוב ביותר. לשמחתי זה נעשה מצוין".

בתוך כך, במשטרה עדיין בודקים חשד להצתה או לרשלנות שכתוצאה מכך התלקחה השריפה. מהמשטרה נמסר כי בשריפה נגרם נזק למספר בתים.

במהלך השריפה פעלו עשרות צוותי כיבוי, בסיוע מטוסים, בכדי לעצור את התפשטות השריפה אל עבר הבתים בשכונות. כאמור, לאחר שעות שהשריפה השתוללה במקום, הצליחו צוותי הכיבוי להשיג שליטה על האש.

כעת מתרכזים המאמצים בהשארת השריפה תחת שליטה, כאשר במהלך הלילה צפויים כוחות הכיבוי להמשיך במלאכה ולכבות את השריפה לחלוטין.

במהלך השריפה, תושבים דיווחו כי מסוק משטרתי שחג באוויר קרא להם להתפנות מבתיהם.

בשל הרוחות העזות, האש התפשטה במעלה הוואדי, והיה חשש שהאש תתפשט לעבר בתים באזור. בשל כך, דיירים ברחובות שמריהו לוין, בלומנפלד, חיים חביב והנטקה פונו מבתיהם והועברו לאולם מלחה.

חילוץ תושבים בשריפה בירושלים (צילום: פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר