הסאגה נמשכת: חדו"ש פנתה למפכ"ל נגד בנצי גופשטיין

בעקבות דבריו של ראש ארגון להב"ה בנצי גושפטיין ב"כיכר השבת" כנגד העיתונאי מענדי גרוזמן, פנתה עמותת חדו"ש למפכ"ל בבקשה לנקוט באמצעים כנגדו. גופשטיין: "פועלים על פי חוק" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
בנצי גופשטיין (צילום מסך מתוך שידורי זכיינית ערוץ 2 קשת)

עמותת חדו"ש פנתה למפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, בבקשה שינקוט באמצעים כנגד ראש ארגון להב"ה למניעת התבוללות, בנצי גופשטיין, זאת בעקבות דברים שאמר ב"כיכר השבת".

כזכור, על רקע קריאת אנשי "להב"ה" להפגין מול אולם שמחות ולהפריע לחתונת צעיר ערבי עם צעירה יהודית, בחר העיתונאי החב"די מענדי גרוזמן לתקוף את פעילי הארגון, טען כי הוא חש כלפיהם תחושת בוז וכינה אותם "מופרעים".

גופשטיין מצידו הגיב לדברים ואמר כי "לימדו אותנו שכשיש חילול השם אין חולקים כבוד, גם לא למענדי גרוזמן, וכאשר יש דבר כזה ויהודי לא מוחה אז הוא שותף להתבוללות. מי שאכפת לו מעם ישראל חייב לפעול בדרכי נועם. אבל אם לא הולך - התורה מצווה אותנו למחות".

"כשנחמיה ראה שזה מה שקורה, הוא קם ומחה והרביץ, והוא המורה שלנו בדברים האלה, לא מענדי גרוזמן". הוסיף גופשטיין.

כאמור, בעקבות דבריו, פנתה עמותת חדו"ש למפכ"ל דנינו בבקשה שיפעל כנגד גופשטיין וארגון להב"ה. "בימים האחרונים התקשורת והרשתות החברתיות מדווחות בהרחבה על יוזמת ארגון להב"ה ומנכ"לו בנצי גופשטיין להפגין כנגד שמחת הנישואין של זוג בראשון לציון, אשר בו החתן הוא ערבי והכלה היא יהודיה" נאמר במכתב למפכ"ל.

אנשי העמותה מציינים כי "בחשיפה התקשורתית הרבה שמקבלת יוזמת הארגון טוען המנכ"ל כי פעולתם חוקית, כי אינם זקוקים לרשיון למחאה הפומבית אליה הם מזמינים את הציבור וכד', וכי בפעולתם הם מייצגים את רצונו של העם בישראל למנוע נישואי תערובת ולשבש את שמחתם של בני הזוג ומשפחותיהם".

העיתונאי מענדי גרוזמן (צילום: יח"צ)

במכתב, שנשלח על ידי מנכ"ל חדו"ש, עו"ד אורי רגב, מצוטטים דבריו של גופשטיין בתגובתו ל"כיכר השבת" כשלאחר מכן נכתב כי "דברים אלה מלמדים בעליל כי לא דברי החלקות המיתממים שהשמיע גופשטיין להצגת יוזמתם כלגיטימית כביכול הם האמת, אלא מדובר ביוזמה פלילית לכאורה, אשר בה גלום איום מוחשי באלימות, המזכיר "מורה" אחר שדרכו צוינה כהנחייה דתית לאלימות קיצונית (הסבריו של רוצח רוה"מ יצחק רבין ז"ל, אשר הסביר את מעשהו ככזה שנעשה בהשראתו של פנחס הכהן הקנא). ברור כי בעת הזאת, אין אנו יכולים עוד לשבת בשלווה ולהאמין כי מעשי אלימות בהשראת אסכולות קיצוניות במסורת אינה סכנה ממשית".

לדברי רגב, "עד עתה הסתפק כביכול מר גופשטיין וארגונו בריב ובקללות, אך עתה הוא מצהיר בברור כי מחאתם כוללת אלימות פיזית, על פי המודל שהתווה נחמיה במחאתו נגד נישואי התערובת".

רגב מסיים את מכתבו ופונה למפכ"ל: "האחריות לאכיפת החוק ומניעת האלימות (למותר הוא לציין שאלימות מילולית קיצונית כבר מיושמת בידי גופשטיין ואנשיו ללא מפריע, למרבה הצער) היא עליך ועל משטרת ישראל. יש לקוות שתנקטו בדחיפות צעדים למניעת התרחבותה והתפתחותה הצפוייה לכלל אלימות פיזית, ותודיעו על כך ברבים. אולי יביא הדבר להרגעת הרוחות ולהעמדת הדין והסדר על מכונם".

ראש ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "הגיע הזמן שעמותת חדו"ש תתעניין בדברים שלה. המדינה היהודית צריכה להתנהג לפי היהדות, ובהיהדות התבוללות היא אסורה. גדולי האומה בזמן התנ"ך ובעת החדשה נלחמו בהתבוללות ולכן אני מצפה מכל יהודי שאכפת לו לבוא איתנו ביום ראשון ולמחות כנגד ההתבוללות. אני מחכה לכם בראשון".

בנוגע לטענה כי השאיפה שלו היא לבנות מדינת הלכה, אומר גושפטיין כי "אני רוצה להקים פה מדינה יהודית. אני לא מתבייש להגיד שאני רוצה פה מדינה יהודית. הם יכולים להתלונן עד מחר, כל הפעולות שלנו הם על פי החוק.

לדבריו, "החוק הראשון של הישרדות העם היהודי זה להילחם בהתבוללות. הם רוצים לעשות "מדינת כל אזרחיה", בה מן הסתם תהיה חנין זועבי נשיאת המדינה, אז אין לי בכלל ויכוח איתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר