הנשיא רובי ריבלין: "גילויי ההסתה נגד מורל ומחמוד מקוממים ומדאיגים"

נשיא המדינה רובי ריבלין יוצא נגד ההפגנות על חתונת ההתבוללות של מוחמד ומורל ואומר כי כולם חייבים בכבודם. "גילויי ההסתה נגד מורל ומחמוד מקוממים ומדאיגים", הוסיף (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא רובי ריבלין (צילום: פלאש 90)

חתונת ההתבוללות: נשיא המדינה רובי ריבלין יוצא היום (ראשון) נגד ההפגנות שמתוכננות בזמן חתונת ההתבוללות של מוחמד ומורל ואומר כי כולם חייבים בכבודם.

בדברים שכותב ריבלין הוא מתייחס לחתונה וכותב: "קו אדום עובר בין חופש הביטוי והמחאה לבין הסתה. מחמוד ומורל מיפו החליטו להינשא ולקיים את חירותם במדינה דמוקרטית. גילויי ההסתה נגדם מקוממים ומדאיגים, תהא אשר תהא עמדתי או עמדתו של אחר ביחס לנושא עצמו".

ריבלין הוסיף וכתב: "לא כולם חייבים לשמוח בשמחתם של מחמוד ומורל- אך כולם חייבים בכבודם. יש בינינו ובתוכנו מחלוקות קשות ונוקבות ואולם - להסתה, לאלימות ולגזענות אין מקום בחברה הישראלית".

לדברי ריבלין: "ביטויים אלה מכרסמים תחת יסודות חיינו המשותפים כאן במדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית, הדמוקרטית והיהודית".

ריבלין סיים את דבריו וכתב: "אני מאחל לזוג הטרי בריאות, נחת ושמחה".

מוקדם יותר היום החליט בית המשפט השלום בראשון לציון להתיר לארגון להב"ה לארגן הפגנה נגד החתונה, אך הורה כי ההפגנה תתקיים במרחק של 200 מטר מהאולם ומהמוזמנים.

בתחילת הדיון, חשף החתן מחמוד מנסור כי מורל התאסלמה. "אנחנו חיים בדו קיום אמיתי ולא כל כך אכפת לי ממה שאומרים. אנחנו נשואים כבר מאז יום שישי, מורל התאסלמה ושייח חיתן אותנו. היום למעשה, תיערך רק המסיבה. ברחוב שבו אני מתגורר תוכלו למצוא 50% יהודים ו-50% מוסלמים, זה לא באמת משנה - אדם הוא אדם", סיפר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר