ירי לקראת סיום

הרוג מירי לאשכול; ישראל קיבלה את הפסקת האש

אדם אחד נהרג ושניים נפצעו באורח קשה מנפילת פצצת מרגמה באשכול, זאת לאחר שישראל קיבלה את ההסכם להפסקת אש עם ארגון הטרור חמאס. הפסקת האש נכנסה לתוקפה בשעה 19:00. למרות כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף, הירי לעבר יישובי עוטף עזה נמשך גם לאחר מכן (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' באב תשע"ד | 26.08.14
(צילום ארכיון: פלאש 90)

אדם אחד נהרג ושניים אחרים נפצעו אחר הצהריים (שלישי) באורח קשה כתוצאה מנפילת פצצת מרגמה במועצה האזורית אשכול. בתוך כך, ישראל קיבלה את ההסכם להפסקת אש עם ארגון הטרור חמאס. הפסקת האש נכנסה לתוקפה בשעה 19:00.

למרות כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף, הירי לעבר יישובי עוטף עזה נמשך גם לאחר מכן. אלפים יצאו להפגנת ניצחון בעזה.

מוקדם יותר, לקראת השעה 17:00, נורו מטחי רקטות לאזור אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי ובאר שבע. במקביל דיווחו תושבים במרכז הארץ על קולות נפץ אף שלא נשמעו אזעקות. לאחר מכן נמסר על רקטה שנפלה בשטח פתוח בגוש דן.

כידוע, ארגוני הטרור ברצועה הבינו כי אזור עוטף עזה הוא נקודת התורפה של ישראל, זאת כאשר מירב הרקטות שנורו לטווחים הגדולים יותר מיורטים לרוב על ידי מערכת "כיפת ברזל", ובכך איבדו הרקטות את האפקטיביות שלהן.

נפילת הפצמ"ר במעבר ארז, בתחילת השבוע (צילום: יואב זיתון - ynet)

כזכור, מספר רב של חיילים מאלו שנפלו במבצע נהרגו מנפילות פצצות מרגמה באזורי שטחי הכינוס של צה"ל על גבול הרצועה.

בתחילת השבוע נפגעו שלושה בני אדם במעבר ארז כתוצאה מנפילת פצצת מרגמה - שניים במצב קשה, אחד במצב בינוני. בנוסף, דניאל טרגרמן בן ה-4 נהרג מנפילת פצצת מרגמה ביישוב נחל עוז.

כאמור, ישראל קיבלה את ההסכם להפסקת אש ארוכת טווח עם החמאס. עם זאת, שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי), שר החוץ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הודיעו כי הם מתנגדים להסכם הפסקת האש.

ההודעה על ההסכם המתקרב מגיעה בניגוד גמור להצהרות ראשי המערכת הפוליטית, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיעו כי ישראל לא תנהל משא ומתן תחת אש. אלא שעל פי כל הסימנים הפסקת האש תכנס לתוקפה כבר הערב, מה שמצביע על ניהול המשא ומתן תחת אש בימים האחרונים.

לדברי גורם בכיר בחמאס ששוחח עם רשת "א-רסאלה", פרטי ההסכם בין ישראל לחמאס כוללים קריאה להפסיק את האש, להתחיל את שיקום הרצועה, לפתוח את המעברים ולהעביר סיוע לרצועת עזה.

עם זאת, לדברי המקור, הדיון בסוגיות הקמת נמל ימי ושדה תעופה יידחה לחודש הבא. לדבריו, עד כה הפלגים הפלסטיניים היו מוכנים להגיע להפסקת אש, אך חמאס מנע את ההסכם.

בתוך כך, צה"ל המשיך עד הרגע האחרון לתקוף יעדי טרור ברחבי הרצועה, כאשר בשעה האחרונה תקפו מטוסים של חיל האוויר שוב בניין רב קומות בלב עזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר