היסטריה עולמית

חשד: מקרה ראשון של אבולה התגלה בישראל

בבית-החולים שערי צדק מאושפזת תיירת ניגרית בשנות העשרים לחייה, בחשד שנדבקה בנגיף האבולה. הצעירה, שעבדה בשירותי הבריאות בניגריה, לוקה במחלת חום. משרד הבריאות: נוקטים בכל אמצעי הזהירות, למרות שהסבירות שנדבקה בחיידק - נמוכה (בריאות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אבולה. החיידק הגיע לישראל? (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

בבית-החולים שערי צדק שבירושלים מאושפזת תיירת ניגרית בשנות העשרים לחייה בחשד שנדבקה בנגיף האבולה. הצעירה, שעבדה בשירותי הבריאות בניגריה, לוקה במחלת חום.

לפי הדיווח של דקלה אהרן ברשת ב' של "קול ישראל", התיירת הושמה בבידוד, והיא מטופלת בידי הצוות הרפואי על פי כללי הפרוטוקול הנהוגים במקרים כאלה.

במשרד הבריאות אמרו כי הם נוקטים בכל כללי הזהירות, למרות שהסבירות לכך שהתיירת לקתה באבולה אינה גבוהה.

תרופה ניסיונית לאבולה

לאחרונה דווח כי בעקבות ההתפשטות המהירה של נגיף האבולה, אישר מנהל התרופות האמריקני, ה-FDA, שימוש בתרופה ניסיונית שטרם נוסתה בבני אדם. מדובר באישור חסר-תקדים בקנה מידה עולמי.

התרופה שאושרה, TKM, פועלת במנגנון משוער שבו היא מעכבת את פעילות ה-RNA, האחראי לשכפול הגנטי של הווירוס. בכך אמורה התרופה לעכב את המשך התפשטות הנגיף בגוף.

כאמור, מדובר באישור תקדימי, שכן בשגרה מאשר ה-FDA להשתמש בתרופות שטרם נוסו בבני אדם רק לאחר שלושה שלבי ניסוי קודמים שהראו כי התרופה בטוחה ויעילה, אולם לאור התפשטות מגפת האבולה, הממשיכה להתפשט במערב אפריקה, ומשום שאין בנמצא תרופה אחרת, אישרו מומחי הארגון את המהלך.

מארי פול קיני, עוזרת מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, אמרה בתגובה למהלך כי "מצאנו את עצמנו בדילמה. ישנם כמה חיסונים חדשים ותרופות שפותחו אך טרם נוסו בבני אדם. במקביל, יותר מדי חיים אבדו בינתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר