החרדים אשמים? "הנציגים הדתיים לא הצביעו נגד, זו צביעות"

איש הימין אריה קינג האשים את הנציגים החרדים כי בגללם אושרה תוכנית בניה למגזר הערבי. כעת, גורם חרדי טוען כי דווקא הנציגים הדתיים לא הצביעו נגד התוכנית (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
איש הימין אריה קינג (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

החלטת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לאשר את בניית השכונה הערבית בסמוך לעיר העתיקה, עדיין מעוררות סערה במסדרונות העירייה. לאחר שגורמי הימין האשימו את הסיעות החרדיות שנמנעו בהצבעה, אלו תוקפים אותם ואומרים כי דווקא נציגיהם לא השתתפו בהצבעה.

גורם בסיעות החרדיות תקף את חברי המועצה הדתיים ואמר: "זו הייתה צביעות לדרוש מאיתנו להצביע נגד תוכנית הבניה לערבים, בעוד שאף אחד מנציגי הציבור הדתי לאומי במועצת העיר, לא הצביע נגד התוכנית, כולל שמואל שקדי חברו לסיעה של אריה קינג מוביל המאבק, וכן דב קלמנוביץ נציג סיעת הבית היהודי בעירייה".

"על זה נאמר טלו קורה מבין עיניכם", זועם הגורם החרדי, "אני אומר שחברי המועצה מהימין יבואו בטענות רק לעצמם ולאנשי הכיפות הסרוגות, ושלא יבלבלו את המוח עם טענות לנציגים החרדים".

"מדוע קינג רץ רק לרבנים חרדים לשכנע אותם וכי אין רבנים דתיים לאומיים שהיו יכולים לגרום לחבר מהסיעה שלו לבוא להצביע?", תוהה הגורם ומבקש: "די לצביעות".

לדבריו, חברי סיעתו אומרים כי "זוהי בושה וחרפה שבימין חושבים שהם יכולים לגלגל את הכדור לחרדים במקום לבדוק אצלם בבית".

ביום חמישי אושרה ההצעה ברוב גדול ולאישור היו שותפים חברי המועצה מהסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה שהשתתפו בישיבה אך נמנעו בעת ההצבעה, כל זאת בהסכמה ובעצה אחת עם ראש העיר.

בתגובה לכך כתב חבר המועצה אריה קינג: "לצערי הרב לא צלח מאבקנו למען ירושלים ומתושבי ירושלים אני מבקש סליחה, סליחה על שלא השכלתי למנוע את אישורה של התכנית המסוכנת שתכניס את כולנו למצב מסוכן בתוך מספר שנים. לצערי הרב, עמיתיי לקואליציה אנשי הסיעות החרדיות (99% מהם...1% היה יוצא דופן) הדירו רגליהם מהמועצה" כתב.

בניסיון למנוע הפסד בהצבעה כפי שאכן קרה, עשו גורמי הימין כל שביכולתם כדי שהנציגים החרדים בעירייה יצביעו נגד התוכנית, בניגוד להצבעה הקודמת בה הם נמנעו או שלא נכחו. וכך נפגש מוביל המאבק, אריה קינג, עם חמישה רבנים, בהם נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן והגאון רבי שמואל אוירבך, בכדי שאלו ישפיעו על נציגיהם, אך גם אלו לבסוף לא השתכנעו.

לפני כמה ימים התוכנית אושרה בוועדה לתכנון ובנייה לאחר ששלושה מחבריה, יו"ר הוועדה וסגן ראש העיר, קובי כחלון, וחברי המועצה תמיר ניר ופפה אללו הצביעו בעד ההחלטה. חברי המועצה יוחנן ויצמן וסגן ראש העיר ישראל קלרמן נמנעו בהצבעתם.

מאחורי אישור ההחלטה עמד וויכוח שניטש בין הנציגים החרדים לבין סיעת "ירושלים מאוחדת" שהתנגדה לכך נחרצות. לפי הסיעה הדתית, כמה מחברי המועצה החרדים הבטיחו להצביע נגד התוכנית אך ברגע האמת הם לא נכחו בישיבת הוועדה וכך עברה ההצעה.

חבר המועצה, אריה קינג, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "אני מסכים לחלוטין שהיעדרותו של דב קלמנוביץ, נציג הבית היהודי היא שערורייה גדולה יותר מהיעדרות החרדים". באשר לחבר סיעתו אמר קינג, "הוא מנוע מלהצביע בהוראת משרד המשפטים בהנחיית הוועדה לניגודי עניינים ברשויות המקומיות".

קינג שב ותקף את החרדים ואמר כי "האחריות על אישור התכנית היא בראש ובראשונה על חברי הוועדה המקומית חיים אפשטיין ומיכאל מלכיאלי, כי אלו היו מצביעים נגד התכנית בוועדת המשנה לתכנון ובניה כפי ששניהם הבטיחו לי ולאחרים, הרי שהתכנית הייתה נופלת בשלב וועדת המשנה לתכנון ובניה".

"אך ורק בגלל היעדרותם מההצבעה בוועדת המשנה התכנית עברה, בוועדת המשנה המתנגד היחיד היה דב קלמנוביץ", אמר והוסיף, "לאחר שאושרה התכנית בוועדת המשנה והובאה לאישור המועצה, לדב קלמנוביץ, נציג הבית היהודי, היה תפקיד זהה (מבחינתי אף חמור יותר מבחינה ציבורית) באישור התכנית, שעה שהחליט להיעדר מההצבעה במועצה. אל כך הוא הותקף בתקשורת הימנית יותר מכל אחד אחר.

שמואל שקדי מסר בתגובה כי הוא לא יכל להשתתף.

תגובתו של דב קלמנוביץ טרם נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר