חילול ספרי התורה

גפני: 'סכין בתורה'; אייכלר: 'שלטון שונאי התורה ינוצח'

העולם היהודי אחוז זעזוע עמוק וכאב רב נוכח הביזיון החמור שערכו הרפורמים ביישוב כפר יונה, כאשר גברים ונשים רקדו יחד בעוד עטופים בגווילי ספרי התורה • גפני: "ראינו את פרצופם של שונאי הדת שתוקעים סכין בתורה" • אייכלר: "יהדות האמת תנצח את כל שונאי התורה השולטים בארץ קדשנו" (חדשות בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

העולם היהודי אחוז זעזוע עמוק וכאב רב נוכח הביזיון החמור שערכו הרפורמים ביישוב כפר יונה במסגרת הקפות שניות שערכו ביישוב, כאשר גברים ונשים רקדו יחד בעודם עטופים בגווילי ספרי התורה.

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני אמר לכלי התקשורת כי "הנושא הוא מזעזע, כל מי שראה את המעשה המביש הזה רואה את פרצופם של שונאי הדת שתוקעים סכין בתורה".

"אני מחזק את ידיהם של הרבנים, רב המקום ורבני היישוב הנלחמים נגדם", הוסיף גפני.

גפני מוסיף ואומר: "נפנה לרשויות לאכיפת החוק במדינת ישראל להעמידם לדין על חילול הקודש והפגיעה ברגשותיהם של מיליוני יהודים בארץ ובעולם, ביניהם תושבי כפר יונה ,שנעשתה במכוון לפגוע בתורה כדי להעצים את שמם המתועב".

ח"כ ישראל אייכלר אמר בתגובה למעשה הנפשע כי "בימי הרומאים כאשר ביזו וקרעו ושרפו ספר תורה, ליד בית חורון, חרדו היהודים לקנא קנאת ה' ויצאו למרד, עד שהשליט הרומי העלה לגרדום את הקצין שחילל את התורה. היו אירועים נוספים שקרעו ושרפו ספרי תורה, רבבות יהודים נהרגו על קדושת ספרי התורה, אבל תורת הנצח ניצחה".

"שריפת התורה היא אחת הגזירות המצוינות בי"ז בתמוז. היום חילול ספר התורה וחירוף וגידוף התורה וחילול קדושת יום טוב, אינה אלה ידיעה עיתונאית חסרת ערך. האם לקינו בקהות חושים ולא כואב לנו שמחללים בפרהסיה את גווילי ספרי התורה בפריצות ובחילולי חג? ואולי משום שמדובר בספר תורה שכתבו מין שיישרף", תוהה אייכלר בכאב.

לדבריו: "התשובה למחללי התורה ניתנה בשמחת תורה על ידי מיליוני יהודים כשרים בארץ ובעולם, שרקדו בדבקות ובשמחה של מצוה בקדושה ובטהרה, בכל בתי הכנסת היהודיים".

"יהדות האמת הביעה אמונתה בכל פזורות ישראל ובכל בתי הכנסת בארץ ישראל והיא תנצח את כל שונאי התורה השולטים בארץ קדשנו", הוסיף אייכלר.

רבה של כפר יונה, הרב עוזי שוויצה, אמר ל"כיכר השבת": כי "זה חילול הקודש. פוגרום. אחרי בכיות וקריעה שעשיתי מייד עם היוודע לנו הפרשה החמורה, מה אני עוד יכול לומר? אנחנו בוחנים עכשיו איך ממשיכים הלאה בכדי מקרה כזה לא יחזור על עצמו שוב".

"אני מקווה שסגן שר הדתות הרב אליהו בן דהן יטפל בזה. הרי זהו ביזיון. אם יהודי היה לוקח חפץ שקדוש למוסלמים והיה עושה את אותו הדבר, הוא היה נשפט על-כך. לקחת ספר תורה ולהשתמש בו כמו גדר? השם ירחם עלינו. אנחנו נבכה יחד על מה שהיה", הוסיף הרב שוויצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר