סכנת חוק הגיור

צהר לנתניהו: "אל תיגרר אחרי הסחטנות החרדית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא לקדם את חוק הגיור בממשלה, ולאחר שזכה לברכתו של הראשל"צ הגר"י יוסף על הצעד, שיגרו רבני צהר מכתב לנתניהו בו הם דורשים ממנו "שלא להיגרר אחרי הסחטנות הפוליטית של העסקנים החרדים" ולקדם את חוק הגיור, למרות התנגדות הרבנים, בממשלה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

המאבק על חוק הגיור: לאחר החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לקדם את חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן, החוק צפוי לעלות לדיון בוועדת החוקה של הכנסת כאשר חברי הכנסת מ'התנועה', 'יש עתיד', 'ישראל ביתנו ו'העבודה' ינסו לאשר את החוק לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

ה' דוד סתיו, מאגון רבני 'צהר', אשר התנגדות גדולי ישראל לחוק הגיור נעוצה בהם, קורא הבוקר (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר את החוק של שטרן.

במכתב שנשלח לנתניהו ופורסם בציבור נכתב: "ארגון רבני 'צהר' קורא לראש הממשלה שלא להיגרר אחרי הסחטנות הפוליטית של העסקנים החרדים, לחזור בו ולהביא את חוק הגיור להחלטת הממשלה בישיבתה הקרובה".

"דחיית ההחלטה על ידי הממשלה משמעותה הפקרת מאות אלפי עולים ממדינות חבר העמים ומתן יד להתבוללות רחבת היקף בתוך מדינת ישראל", טוענים בצהר.

"אסור ששיקולים פוליטיים צרים יפגעו בצביונה היהודי של המדינה", הדגישו "רבני" צהר בפנייתם לראש הממשלה.

בשבוע שעבר, שיגר הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף מכתב ברכה לראש הממשלה על החלטתו לעכב את חוק הגיור בו בירכו על "החלטתו האמיצה" ו"עמידתו איתנה" בעניין.

"ברצוני לברך את אדוני ראש הממשלה על החלטתו האמיצה בעניין דחיית הגשת חוק הגיור, חוק שהיה גורם לפילוג העם היהודי, ובזה נענה לפנייתנו לגנוז את החוק החמור הזה", כתב הראשל"צ לראש הממשלה.

"כבוד ראש הממשלה בהחלטתו זו, מונע למעשה את הסכנה הזו ומסייע לאחדות ישראל", הוסיף הרב יוסף במכתבו.

במקביל, ה' חיים דרוקמן, שהוביל את "פשרת דרוקמן", מסביר את ההבדלים בין הפשרה שלו לחוק שטרן ואומר: "אנשים מבלבלים, מדברים באופן כללי על חוק הגיור כשהם מתכוונים גם על החלטת הממשלה, ולא ידעו את ההבדל: חוק הגיור הוא שלילי לחלוטין, משלוש בחינות בולטות: הראשונה היא שהוא מפקיע את הגיור לחלוטין מהרבנות הראשית לישראל, מה שאין כן בהחלטת הממשלה - בה הרב הראשי לישראל הוא החותם על כל תעודת גיור. בידיו הסמכות הבלעדית לחתום על תעודות הגיור".

"בנוסף", קובע ה' דרוקמן, "בהחלטת הממשלה יש ועדת היגוי של רבנים המפקחת על בתי הדין של רבני הערים, מדריכה אותם, מכוונת אותם, מפקחת עליהם, וביניהם גם ראש מערך הגיור. בחוק זה כלל לא קיים. בחוק נותנים סעיף המקנה זכויות גם לרפורמים, דבר שאין לזה שום זכר בהחלטת הממשלה".

"לכן החוק הוא נורא", הוא אומר באשר לחוק שטרן וטוען כי החלטת הממשלה הזו עדיפה םפי כמה מ"החוק הגרוע והנורא".

"אנחנו לא הצענו לא זה ולא זה, אבל במציאות הקיימת שהיה צורך לקבוע בתי דין לגיור של רבני ערים, העדפנו את החלטת הממשלה שאין להשוות אותה לחוק. החוק הוא גרוע, נורא. החוק לא יהיה שווה את הנייר עליו הוא ייכתב. איש לא יכיר בו. אף רב לא יכיר בגיור על פי אותו החוק. מה שלא כמו בהחלטת הממשלה. החלטת הממשלה לעומת החוק - עדיפה החלטת הממשלה שניתן לקבל אותה. אבל החוק בשום פנים ואופן לא", מבהיר ה' דרוקמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר