החרדים נדהמים וזועמים

רחמים מלול מתהדר: "אני פתחתי את רחובות בשבת"

המועמד החרדי היחיד לראשות העיר רחובות מתהדר בראיונות לכלי התקשורת החילונים: "אני פתחתי את החנויות בעיר בשבת. זה שיש לי כיפה, לא אומר שאשחיר את העיר, להיפך!". דאגה עמוקה בקרב ראשי הקהילות החרדיות בעיר בעקבות דבריו של מלול. ובינתיים, המועמד הנוסף קורץ לציבור החרדי (בארץ)

יוסי הר-מור | כיכר השבת |
הראיון עם מלול בעיתון 'ערים'

בימים אלה הולכת ומתחממת הזירה המקומית בעיר רחובות, לקראת הבחירות לראשות העיר שיתקיימו בעוד פחות מארבעה שבועות.

המועמדים הטוענים לכתר הם עוזי סלנט - נציג אנטי דתי המזוהה עם מר"צ, עמי פינשטיין מועמד עצמאי בעל אוריינטציה מסורתית ורחמים מלול, שנהנה עד עתה מחיבוק של הציבור הדתי, אך מתברר כי הוא עושה הכל כדי להוכיח להיפך.

בשורה של התבטאויות בעיתונות המקומית, מעורר רחמים מלול דאגה עמוקה בקרב עסקני וראשי הקהילות הדתיות והחרדיות ברחובות, כאשר הוא מצהיר שעם עלותו לכס ראש העיר לאחר הבחירות, יעשה הכל כדי להפוך את העיר לחילונית עוד יותר.

מלול, המכהן כראש עיר זמני מאז התפטרותו של ראש העיר הקודם שוקי פורר, לא עשה מאומה בכדי לסגור חנויות בשבת או למעט את מכירת חנויות החזיר בריש גלי, תופעה מדאיגה ההולכת ופושה לדאבוננו בעיר רחובות. כעת מתברר כי העניין מקורו באידיאולוגיה יזומה מבית היוצר של מלול.

"הכיפה שלראשי לא תשחיר את העיר, להיפך!", אמר בראיון לידיעות רחובות, וביטויים אלו מתגמדים לעומת ראיון מיוחד, על שער העיתון 'ערים' שהופיע בסוף השבוע הנוכחי ברחובות.

בראיון המתפרש על פני שלושה עמודים, בוחר מלול לקעקע כל זכר לכיפה שעל ראשו, ומשרטט את משנתו בפני הכתב ארז שרווינטר: "מי שמכיר אותי ונפגש איתי, גם מהציבור החילוני, יודע ויידע שמה שמדריך אותי זה שוויון לכל, שלה 'חייה ותן לחיות'... ההוכחה לכך היא שבזמן שכיהנתי כחבר מועצת העיר לפני 15 שנה, נוצרה מחלוקת בעניין פתיחת מוקדי בילוי. הובלתי את כל מועצת העיר לפשרה לפתיחת מוקדי בילוי לנוער".

לשאלת הכתב: ותהיה השפעה לעובדה שאתה דתי? משיב מלול: "בחזון שלי אין איזושהי נימה או נטייה בגלל שאני אדם דתי... אל חשש, להפך, בדרך כלל שנבחר ראש העיר דתי לעיר רב גונית מבחינת ההרכב שלה, הנטיות שלו הן דווקא להוכיח את ההפך".

ובתווך, עושה עבודה שקטה וייסודית, דווקא המועמד העצמאי עמי פינשטיין בקרב הציבור הדתי והחרדי. פינשטיין עורך בימים אלה שורת פגישות עם ראשי הקהילות המובילות בציבור הדתי והחרדי ברחובות, על מנת לגבש תמיכה וחזית אחידה.

רבים מהם זוכרים לו את הפעילות הרבה שלו למען מוסדות התורה והיהדות בתקופה בה כיהן כסגן ראש העיר רחובות בשנים 1993-1998, אז הורה לדאוג לשוויון זכויות בין כל המוסדות.

הראיון עם מלול בעיתון 'ערים'
המחאה ברחובות העיר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר