החרדים חשופים יותר לשפעת מקסיקו

מומחי מאוחדת לרפואה פנימית ולרפואת ילדים יצאו בקריאה להורים ולמנהלי מוסדות חינוך, להחזיר לבתיהם תלמידים המפתחים סימני שפעת (בריאות)

אילוסטרציה: פלאש 90

מומחי מאוחדת לרפואה פנימית ולרפואת ילדים יצאו בקריאה להורים ולמנהלי מוסדות חינוך, להחזיר לבתיהם תלמידים המפתחים סימני שפעת או הלוקים בתסמיני המחלה. ד"ר ריטה רחמני, מומחית לרפואה פנימית במאוחדת מחוז מרכז והשרון ומדריכת רופאים בקופ"ח מאוחדת וד"ר אבי שכטר, רופא ילדים ואחראי תחום רפואת ילדים במאוחדת מחוז ירושלים הסבירו כי מוסדות חינוך וישיבות בכללם, מהווים מקור להדבקה ולהפצת המחלה. כדי למנוע את התפרצות המחלה לכלל מגיפה יש לעשות הכל כדי למנוע הידבקות וחובה לנקוט בכל כללי ההיגיינה האישית. מומחי מאוחדת השתתפו בפאנל מיוחד, שהוקדש לנושאי בריאות בעונת החורף.

ד"ר רחמני, שבנוסף לתפקידה משמשת כמנחה מקצועית לרופאים אמרה כי, יכולתו של וירוס חדש להדביק גדולה יותר, וכי השנה, עם התפרצות השפעת העולמית גברה המודעות להקפדה על היגיינה אישית ולקיחת אחריות כדי למנוע הדבקה. ד"ר רחמני הוסיפה כי, הציבור החרדי חשוף יותר להידבקות בשל הצפיפות בבתים, במוסדות החינוך ובהתכנסויות קהילתיות.

מומחי מאוחדת קראו לציבור להענות למבצע החיסונים הן נגד השפעת המקומית והן זו שמקורה במכסיקו. "החיסון נגד השפעת העונתית מומלץ לכלל האוכלוסיה ובמיוחד לקבוצות הסיכון. החיסונים הוכיחו עצמם ואינם כרוכים בשום סכנה רפואית", הטעימה ד"ר רחמני. בהקשר לכך הדגיש ד"ר שכטר את חשיבות ההקפדה על שגרת החיסונים לילדים במהלך כל השנה, ללא כל קשר למחלות עונתיות. "ההקפדה על שגרת החיסונים לילדים, שכולם כלולים בסל הבריאות, חיונית ממש לבריאות הילדים ואסור לזלזל בה". ד"ר שכטר הדגיש עוד, כי לא כל מחלת חורף היא שפעת ולכן אין לצפות כי החיסון יפתור את כל בעיות התחלואה בחורף.

אל מומחי מאוחדת הופנו שאלות רבות בכל הקשור למחלות עונתיות ובייחוד לנגיף השפעת. הדוברים חזרו והדגישו את הצורך להקפיד על שמירת כללי ההתנהגות שנקבעו על ידי משרד הבריאות, דהיינו שהלוקים בתסמיני המחלה, בין ילדים ובין מבוגרים, נשארים בבית ואינם חוזרים לשגרת החיים במקומות עבודה ומוסדות חינוך, אלא לאחר שחולפת יממה ללא חום.

לפני כשבוע התקיים ביוזמת מאוחדת כנס מנהלי מוסדות החינוך התורני בביתר עילית. בכינוס קרא המארא דאתרא הגר"צ אורדנטליך להורים ולמנהלי מוסדות החינוך, למנוע מילדים המפתחים סימני תחלואה מלהגיע למוסדות החינוך מחשש שידביקו ילדים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר