ביקור פתע

צפו: בנט וליצמן בשיעור תזונה נכונה לתלמידים

שר הבריאות יעקב ליצמן יצא יחד עם שר החינוך נפתלי בנט לביקור פתע בבית ספר יסודי בלוד, שם הפתיעו את התלמידים בהרצה נגד המזון המהיר ובדקו את המזון המוגש לתלמידים. תמונות (חדשות)

ליצמן ובט בבית הספר, אתמול (באדיבות המצלם)

שר הבריאות יעקב ליצמן יצא אמש (שלישי) יחד עם שר החינוך נפתלי בנט לביקור פתע בבית הספר היסודי "המפעילים" בלוד, שם הפתיעו את התלמידים בהרצאה נגד המזון המהיר ובדקו מה הם אוכלים.

ליצמן ובנט עברו בין הכיתות והסבירו את הסכנה שבמזון המהיר. תחילה הם הפתיעו את תלמידי כיתה ו' באמצע שיעור אנגלית. "היה חשוב לנו לבוא אליכם, לדבר איתכם באופן אישי ולהסביר שאסור לאכול ג'אנק פוד וכדאי לאכול אוכל בריא", אמר להם ליצמן.

"אתם יודעים מהם הנזקים של אכילת מזון מהיר חוץ מהשמנה?", שאל בנט את התלמידים. "זה יכול לגרום לבעיות בלב", אמר אוהד, אחד התלמידים. "וזה יכול לגרום גם למחלת הסוכרת", הוסיפה איילת.

בנט אמר לתלמידים כי "אם אתם אוכלים דברים משמינים אז השומן נדבק לקצוות של העורקים. אם תמשיכו לאכול המבורגרים ונקניקיות זה עלול לגרום גם להתקף לב",

השניים בחו יחד את המזון שמוגש לתלמידים בארוחת הצהריים ומצאו כי התלמידים קיבלו קוסקוס, שעועית ירוקה וחזה עוף לצד ירקות טריים.

"את הביקור יזם שר החינוך שהחליט ליישם תוכנית לתזונה בריאה גם בבתי ספר ואני שמחתי להצטרף", אמר השר ליצמן. "אני גם שמח על שיתוף הפעולה בין שני המשרדים למען המטרה החשובה הזו. אין ספק שהדבר הזה רק ישפר את בריאות התלמידים בישראל, שנמצאים במקום גבוה באחוזי ההשמנה במדינות המערב".

בנט הוסיף: "כדי להילחם בג'אנק פוד צריך להילחם גם בשדה החינוכי. ילדים צריכים להתרגל לשתות מים ולא מיצים ממותקים. ילדים צריכים להבין שזה בסדר לאכול קוביית שוקולד אבל לא את כל החפיסה".

השניים הבטיחו להמשיך ולבצע ביקורות פתע בבתי הספר כדי לבדוק את הקפטריות ואת המזון שמוגש לילדים. החל משנת הלימודים הבאה יהיה אסור למכור בבתי הספר מזון מהיר ומעובד, נקניקיות וקבבים, מזונות עשירים בשומן כמו צ'יפס וחטיפים מלוחים, וכן שתייה מתוקה ומזונות עשירים בסוכר כמו עוגיות, וופלים ושוקולדים.

כזכור, בחודש שעבר יצא שר הבריאות ליצמן במתקפה נגד רשת מקדונלדס ואמר כי "צריך לחנך את הילדים לא לאכול ג'אנק פוד. צריך לא לאכול כל כך הרבה סוכריות. זה נכון לסוכרת וזה נכון ללב. מה שאנחנו הולכים לפעול בשנה הקרובה – זה מניעה וחינוך לתזונה ולבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר