בקשה לחנינה

ליצמן יחזיר לארץ את השר שסרח?

השר לשעבר, גונן שגב, שישב בכלא על ניסיונו להבריח לישראל עשרות אלפי כדורי סם מסוכן, פנה לשר ליצמן בבקשת חנינה כדי שישיב לו את רישיון הרפואה שנשלל ממנו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גונן שגב (צילום: אבי כהן, Ynet)

השר לשעבר, גונן שגב שהורשע בייבוא סמים וישב בכלא כשלוש שנים פנה השבוע לשר הבריאות יעקב ליצמן וביקש ממנו חנינה כדי שרישיון הרפואה שלו שנשלל ממנו יוחזר לו, כך מדווחת טל זרביב בגל"צ.

שגב שעזב את ישראל מיד אחרי ששוחרר מהכלא בשנת 2007, ועבר להתגורר בניגריה, מעוניין לחזור לישראל ולשם כך פנה לשר הבריאות שיסייע לו.

סיפורו של השר לשעבר גונן שגב הוא אחד הסיפורים המוזרים על אדם שהיה בתפקידים רמים והפך לעבריין של ממש. כבר בגיל 35 הפך לחבר כנסת, ומיד לאחר מכן, בשנים 1995-1996 הפך לשר האנרגיה והתשתיות בממשלת ישראל. לאחר פרישתו מהממשלה, פנה לעסקים פרטיים ובשנת 2003, בתפנית חדה, ביצע שורה של עבירות שעניינן הונאה בכרטיסי חיוב.

בשנת 2004 הוא הרחיב את תחומי הפשע שלו כאשר ניסה לייבא ארצה 32 אלף כדורי סם מסוכן, אותם החזיק בחו"ל. כדי להקל על היבוא ולכדי לצמצם את החיפוש בכליו ובגופו, זייף דרכון דיפלומטי והשתמש בו.

בית המשפט גזר על שגב עונש של חמש שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים מאסר על תנאי, וקנס של 27 אלף דולר. ב-4 ביוני 2007 השתחרר מהכלא אחרי הפחתת שליש מעונשו על התנהגות טובה.

רישיונו של שגב לעסוק ברפואה נשלל כאמור לצמיתות בעקבות התנהגותו. שגב ערער על החלטה זו בפני בית המשפט המחוזי בירושלים, אבל ערעורו נדחה. עם שחררו מהכלא עזב את הארץ ומאז מתגורר בניגריה, שם הוא מועסק כרופא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר