המשבר בהדסה

עשרות מפגינים מול ביתו של שר הבריאות יעקב ליצמן

בשכונת עזרת תורה בירושלים מפגינים הבוקר עשרות סטודנטים לרפואה מול ביתו של שר הבריאות ליצמן, כדי שישים קץ למשבר שרק הולך ומתעצם בבית החולים הדסה עין כרם (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנה בעקבות התפטרות רופאי הילדים חולי הסרטן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הבוקר (שלישי) מפגינים עשרות סטודנטים לרפואה מהאוניברסיטה העברית מול ביתו של שר הבריאות יעקב ליצמן בירושלים, בקריאה לליצמן לפתור את המשבר הקשה בבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

ליצמן מצידו הודיע הבוקר על מינויו של קובי אמסלם, לשעבר הממונה על השכר באוצר, לגשר בין הצדדים הניצים בבית החולים: "הודעתי למנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, ולד"ר מיקי ויינטראוב, על מינויו של מר קובי אמסלם כמגשר ועל תפקידו להגעה לפתרון אמיתי. אני שב וקורא לצדדים לשים בעת הזאת כל שיקול אחר בצד ולהגיע לפתרון מוסכם. עלינו לפעול בכל דרך כדי שהטיפול הרפואי המגיע לילדים יהיה הטוב ביותר".

כזכור, המשבר המדובר שמסעיר הורים לילדים חולי סרטן ואת עולם הבריאות בארץ, הוא בעקבות התפטרות הרופאים הבכירים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בעין כרם, עם כל הצוות הרפואי שלצידם.

תחושת הכאוס בהדסה עין כרם רק מתעצמת, עם שליחת הודעות הזימון לשימוע לפני פיטורים לעשרות רופאים נוספים מהפקולטה לרפואת שיניים שליד בית החולים.

סיבה קלה לאופטימיות בהדסה, לפחות פיננסית, נעוצה בעובדה שרק לאחרונה נכנס רוני חזקיהו לתפקיד החשב הכללי באוצר והוא הודיע על מחויבתו להליך ההבראה שסוכם עם הנהלת בית החולים. החשבת הכללית הקודמת, מיכל עבאדי־בויאנג'ו, הסירה את ידה מליווי הליך ההבראה בהדסה, בשל סכסוך מתמשך עם מנכ"ל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין.

ממשרדו של חזקיהו נמסר: "משרד החשב מודע לחשיבותו של בית החולים הדסה, ומתוך ראייה זו, נפגש החשב הכללי עם שר הבריאות ועם מנכ"ל בית החולים במטרה לדון בסוגיות השונות הנוגעות להמשך יישום הסכם ההבראה. החשב הכללי מחויב להסכם ההבראה, ולפיכך אנו פועלים בימים אלה למינוי חשב מלווה חדש בהקדם האפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר