יובל שטייניץ מכין מהפכת ענק בשילוב חרדים בעבודה

שר האוצר, יובל שטייניץ, עמל על תוכנית שתשלב חרדים בשוק העבודה. בכנס ירושלים הוא אמר: "אנחנו בוחנים צעדים רחבי היקף"

יוני גבאי | כיכר השבת |
שטייניץ. תוכנית מפתיעה (ארכיון: פלאש 90)

משרד האוצר מכין מהפכת ענק בשילוב של חרדים וערבים בשוק העבודה בישראל. כך אמר הבוקר שר האוצר יובל שטייניץ בעת שהופיע בפני משתתפי כנס ירושלים.

השר ציין כי נעשים מאמצים רבים לצירופם של ערבים וחרדים למעגל העבודה: "בנושא ההגירה כבר גיבשנו מדיניות, אולם בנושא עידוד הערבים והיהודים חרדים להגדיל את השתתפותם בכוח העבודה - אנחנו עדיין יושבים על המדוכה ובוחנים צעדים רחבי היקף. אני מניח שייקח כמה חודשים עד שננהיג מדיניות ברורה בסוגיה הזו".

במסגרת כנס ירושלים השביעי, התייחס הבוקר שר האוצר, יובל שטייניץ לעמידתה של מדינת ישראל בהצלחה בפני המשבר הכלכלי. "אנחנו מאמינים שביכולתנו לחזור לשיעורי צמיחה כמו שידענו בין 2004 ל-2008".

שר האוצר, יובל שטייניץ, פתח הבוקר את המושב הראשון בכנס ירושלים השביעי. במסגרת נאומו, התייחס לעמידת מדינת ישראל בהצלחה בפני המשבר הכלכלי ואמר: "אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעורר מעגל צמיחה מחודש ולחזור לשיעורי צמיחה של 5% ומעלה, כמו שידענו בין 2004 ל-2008, אם ננהג נכון ונפתח את היתרונות שלנו".

עם זאת השר התייחס לחשיבות צמצום הפערים במעגל הצמיחה ולא הגדלת פערים: "המשימה השנייה שאינה פחות חשובה היא לדאוג שמעגל הצמיחה הבא יהיה צמיחה של צמצום פערים בחברה הישראלית ולא של הגדלת פערים. כדי שהצמיחה תהיה של כולם אנחנו חייבים לטפל בשוק העבודה". הוא הוסיף כי על מנת להשיג מטרה זו, יש לטפל בצמצום מספר העובדים הזרים ומצד שני להכניס את האוכלוסייה החרדית והערבית למעגל העבודה.

בנוסף לנושא הכלכלי, השר יובל שטייניץ התייחס לנושא הביטחוני וציין כי "בשנים האחרונות הזנחנו את הצבא והתעסקנו עם הטרור, פיגרנו אחרי ההתעצמות הקונבנציונאלית בסוריה ובלבנון וקיבלנו אזהרה בקיץ האחרון במלחמת לבנון השנייה".

הוא הוסיף כי ממשלת ישראל ביקשה להחרים את החמאס בגין התערבותה בטרור, אך מצד שני היא בעצמה מעבירה להם כספים דרך אבו מאזן: "כיצד ישראל מצפה מארה"ב לא להעביר כספים כשהיא בעצמה העבירה כספים לפני מספר חודשים? שאל שטייניץ והוסיף, "אם ישראל מאפשרת להם להקים ממשלה ומפסיקה במדיניות החיסולים, אם המעשים של ישראל סותרים את ההסברים שלה לעולם, היא יכולה להסביר עד מחר בבוקר".

לגבי האיום האיראני אמר שטייניץ: "יש סיכוי סביר למדי שארה"ב תטפל בעניין, אין לי וודאות וזה לא פותר אותי משום מעשה שאני צריך לעשות בעצמי, ארה"ב נמצאת במצב שיש לה כוחות עצומים שיושבים מול איראן. פעולה שלה תהיה מוצלחת ואינטנסיבית מכל אחד אחר שיפעל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר