הקרב על בית-החולים

ליצמן: "האוצר מנסה למנוע מהחרדים לזכות במכרז"

טענות קשות בפיו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בכל הקשור להתנהלות המכרז על בניית בית החולים הממשלתי באשדוד. בישיבת וועדת הכספים הוא טען: "המכרז נתפר מראש". ברקע: מאבק בין העמותה החרדית "רפואה וישועה" לקופת-חולים "מכבי". דיווח (משפחה, בריאות)

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
ליצמן. יציל את המכרז? (פלאש 90)

האם יש מי שמנסה למנוע מעמותה חרדית לזכות במכרז להקמת בית החולים הממשלתי באשדוד? אם לשאול את סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בהחלט כן. כך הוא טען היום בישיבת וועדת הכספים.

במכרז מתמודדות קופת חולים מכבי והעמותה החרדית "רפואה וישועה". בשיחה לאתר ynet, טען יעקב ליצמן כי המכרז נתפר וכי ההתמודדות של "רפואה וישועה" היא למראית עין בלבד.

"רפואה וישועה" הקימה סמוך מאוד לאתר שם ייבנה בית החולים, מבנה בן תשע קומות עם תשתית להפעלתו כחדר מיון קדמי. בדיוק בנקודה הזאת, נכנסים לתמונה כללי המכרז. אחד מתנאיו קובע כי בית החולים כולו חייב להיבנות מחדש, ואין להשתמש במבנה קיים לחלק ממנו.

"רפואה וישועה" מבקשת לעשות שימוש במבנה הקיים, כדי להוזיל בעלויות הבנייה. לפי תנאי המכרז, זה מה שעלול להכשיל את הזכייה של העמותה.

יעקב ליצמן טוען עוד שהאוצר, הממונה על המכרז, לא משתף אותו בהליכים וגם משנה את תנאי המכרז מאחורי גבו. היום הוא אמר: "אני נאבק נגד כולם. נקבעו לי שתי פגישות עם שר האוצר ושתיהן בוטלו. הגיע הזמן שהאוצר ישתף את משרד הבריאות בנושא".

לא ברור האם ההתבטאות החריפה של יעקב ליצמן תביא לשינוי תנאי המכרז, אך בכל מקרה, הוא מסביר, חשוב היה שקולו יישמע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר