דיווח מהשטח

דרמת ענק ביריחו: עשרות עצורים ושלושה פצועים

כתב "כיכר השבת" בדיווח מיוחד מהשטח: תמה הדרמה הגדולה ביריחו, במהלכה התעמתו עשרות המתפללים עם כוחות הבטחון. שלושה נפצעו, עשרות נעצרו. המארגנים: "כוחות הבטחון הפעילו אלימות חסת תקדים". ח"כ בן ארי: "באנו להוכיח שהארץ היא שלנו". סיקור מיוחד (חדשות)

דוד כהן, כיכר השבת | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לפני כחודש פורסם כאן ב"כיכר השבת" על כוונתם של חברי ארגון "למען יריחו" לפלוש אל תוככי עיר הדקלים.

למרות שראשי מערכת הביטחון ידעו מראש על כוונת חברי הקבוצה, הם לא עשו דבר. אמש, בשעות הערב התחוללה דרמה בכניסה ליריחו כשעשרות מתפללים פרצו את המחסומים, הדפו את כוחות הבטחון ונכנסו לעיר בכוח הזרוע.

באותה עת הייתה במקום ניידת משטרה אחת ועוד כשלושים חיילים שניסו למנוע מהפעילים להיכנס לעיר, אך כשלו בכך.

בכניסה למבואות יריחו, ניתן היה לחזות בקבוצה של 80 פעילי ימין שהתעמתו עם חיילים והצליחו לאחר מספר דקות לפרוץ את מחסומי הצבא.

לכוחות הצבא שנחלו תבוסה במערכה הראשונה לא נותרה כל ברירה אלא לאבטח את הקבוצה אשר לוותה על-ידי אישי ציבור בהם ח"כ מיכאל בן ארי (איחוד לאומי) וברוך מרזל.

בהמשך הערב צעדו חברי הקבוצה לעבר בית הכנסת העתיק ביריחו "שלום על ישראל" שם התבצרו במשך שעות ארוכות, ותלו במקום דגל ישראל.

כוחות הבטחון הפלסטיניים ניסו להתקרב לבית-הכנסת, אך קיבלו הוראה חד משמעית מצה"ל: לסגת.

מי שכן הגיעו למקום היו כוחות הבטחון הישראלים, שבעקבותם פרצו במקום עימותים סוערים. במהלכם, נפצעו שלושה מתפללים. הם הובהלו לבית-החולים "הדסה עין כרם".

בתום העימותים האלימים, הצילו כוחות הבטחון להשתלט על המתפללים. את המשך הלילה צפויה החבורה להעביר במעצר לאחר שנכנסו לשטח בניגוד לחוק האוסר כניסה לשטחי A.

"כוחות מג"ב התנהגו באלימות קשה כלפי המתפללים בבית הכנסת", אמרו הלילה מארגני הנסיעה ל"כיכר השבת". "כל מי שניסה לתעד את המתרחש, נחטפה ממנו מצלמתו ונופצה לרסיסים".

בראיון מיוחד מתוככי יריחו, סיפר חבר-הכנסת מיכאל בן ארי ל"כיכר השבת" כי מג"ד הפלוגה איפשר לו כניסה רק למבואות העיר. "שאר חברי הקבוצה נכנסה לבית הכנסת העתיק, ובהמשך צפויים החברים להעביר את הלילה בעיר הדקלים".

מיכאל בן-ארי הוסיף כי "באנו במיוחד לרגל יום הסתלקות משה רבינו ע"ש שציווה את יהשוע 'רק חזק ואמץ'. באנו להראות לכל עם ישראל למי שייכת הארץ".

ההרפתקאה הלילית הסתיימה הפעם בפצועים בלבד, אך מי יודע כיצד היא תיגמר בעתיד.

לחשיפת כיכר השבת לפני כחודש, לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר