יצחק בלומנטל נגד "פורום תקנה"? טפשות ורשעות

אבישי צור קרא את מאמרו של יצחק בלומנטל התוקף בחריפות את חברי "פורום תקנה", וזעם. במאמר סוער, הוא מסביר למה

אבישי צור | כיכר השבת |
פשקווילים. מי כאן שופך את דמו של מי? (פלאש 90)

ימות המשיח הגיעו: הרב בלומנטל מגונן בחירוף נפש על מערכות החוק והמשפט של מדינת ישראל.

לא להאמין. אחד האנשים הכי פונדמנטליסטיים שהיו כאן בשנים האחרונות, זה שיורק על כל מי שנמצא בסביבתו – אם זה לא הוא עצמו, זה שרק לפני כמה שבועות הסביר לנו היטב שהפונה לבית משפט ישראלי הוא 'מויסר', יוצא להגנת ה'ערכאות'. מה קרה???

אני יודע מה קרה, וגם אסביר לכם. אבל לא עכשיו. אשמור את זה לסוף.


שילוב כזה של טפשות ורשעות, לא נראה כאן זמן רב. אפילו לא אצל בלומנטל.

קודם כל, עם כל הכבוד לבלומנטל, משפטן הוא עדיין לא. מבלי להיכנס לפרטי הדברים, פורום 'תקנה' פועל בהתייעצות צמודה עם היועץ המשפטי לממשלה, כולל במקרה הזה. בפורום גם יושבים שני משפטנים בכירים מאוד – פרופ' ידידיה שטרן וד"ר אביעד הכהן. אז על החוק הם כנראה לא עוברים.

מעבר לכך, הטענה המרכזית של בלומנטל היא: מדוע לא פנו למשטרה? ובכן, גילית את אמריקה. השאלה 'הגאונית' הזו היתה השאלה הראשונה ששאל כל מי ששמע על המקרה. והפורום השיב: כצעד ראשון הם ממליצים לכל מתלונן לפנות למשטרה. המקרה המדובר, ומקרים אחרים, הם מקרים שאין למשטרה דרך לטפל בהם. למשל, מעשה שאינו פלילי, מעשה שחלה עליו התיישנות, מקרים בהם המתלוננים אינם מוכנים להיחשף. הפורום משתדל להציל את הנפגעים הבאים.


מעבר לכל זה, האחרון שיכול להטיף לנו מוסר על דברים כאלו הוא בלומנטל. הרי החברה שלו חיה בנורמות יומיומיות של 'מכה רעהו בסתר' על כל צעד ושעל, בלי חוק ובלי משפט. אין לך יום שאין בו עשרה פשקווילים אנונימיים, המחסלים את חייו של אדם אומלל, שאין לו כל דרך להתגונן. גם בכירי המערכת לא טובים יותר: עשרות 'ועדות' המחסלות אנשים – ממש כך – חדשים לבקרים.

שלשה הבדלים בין הדברים:

1) שם מותר להרוס אדם על כל מה שבא לך: אם הוא הלך להופעה שלא מוצאת חן בעיניך, אם הוא הוציא ספר עם סיפורים שלא נראים לך, אם הוא הביע עשירית דעה שלא נשמעת לך. כאן מדובר בעניני נפשות – כאלו שדווקא בהם, החברה החרדית נמנעת במודע מלטפל.

2) שם, המכֶּה הוא כל מי שרוצה, ולכל היותר עסקנים זולים מדרגים נמוכים. כאן מדובר ברבנים חשובים ביותר – חשובי הרבנים של הציבור הדתי-לאומי. האמנם אין לרב ליכטנשטיין הזקן מה לעשות בחיים, חוץ מלשפשף ידים למראה כותרות העיתונים? נו, באמת.

3) שם, המטרות הם אינטרסים ושפיכת דם לשמה. כאן, מטרתם של הצדיקים המטפלים בכאב בדברים הללו, היא להציל את הציבור שהם אחראים עליו, במקום שיד החוק קצרה מלהושיע. ותו לא. והם עושים זאת בכאב עצום.


סיפור יהודי ותיק, (באידיש הוא כנראה נשמע יותר טוב): כשהרב הגדול והקדוש היה עדיין עולל עול-ימים, שאל אותו אביו: מה ראה מרדכי להציל את אחשורוש מידי בגתן ותרש? וכי מה אכפת לו אם יהרג איזה גוי? השיב העולל על אתר: כך נהרגו שני גויים – בגתן ותרש.

מה ראה בלומנטל הקנאי לגונן על כבודו של רב מזרוחניק, ועוד רב שמעד?

– מוטב לו לגונן על רב אחד, אם באותו הזמן הוא יורק על עשרה רבנים אחרים. זה הכל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר