פרשת בית-החולים

רבני צוהר נגד ליצמן: מותר לפנות את הקברים בדרום

ביממה בה שוב מחדש השמאל האנטי דתי את המתקפה על סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בעניין חדר המיון באשקלון, מפתיעים רבני צוהר בפסק הלכה ולפיו אין בעיה בפינוי הקברים. רשות העתיקות מיהרה להצטרף בהודעה כי אלו קברים של עובדי אלילים, ואין בעיה לפנותם (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ליצמן. אין מנוחה (פלאש 90)

קואליציה אנטי ליצמנית משונה, קמה לה אמש

רבני ארגון צוהר ורשות העתיקות נותנים היתר לפינוי הקברים באשקלון.

ביממה בה שוב מחדש השמאל האנטי דתי מתקפתו על סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן בעניין התנגדותו לבניית חדר המיון באשקלון על הקברים שנחשפו שם, מפתיעים רבני צוהר בפסק הלכה ולפיו אין בעיה בפינוי הקברים. רשות העתיקות מיהרה להצטרף בהודעה כי אלו קברים... פגאנים, דהיינו של עובדי אלילים.

ארגון רבני הציונות הדתית צוהר קובע בחוות דעת פומבית שפרסם אחר הצהריים, כי גם אם יתברר שהקברים שנמצאו באזור בית החולים ברזילי הינם של יהודים, כפי שטוענים אנשי אתרא קדישא, ההלכה מתירה את פינויים כדי לאפשר את בניית חדר המיון המתוכנן ואת מיגון בית החולים.

משלחת של רבני צוהר ביקרה באתר בית החולים ולאחר הביקור פרסמה את חוות הדעת ההלכתית בנושא. בהסתמכם על מקורות הלכתיים אומרים הרבנים כי פינוי קברים יהודיים מותר כאשר "קבר מזיק את הרבים". דוגמה לכך היא קבר המצוי סמוך לדרך ויש מי שהתירו פינוי קברים גם להרחבת בית כנסת שהוא מבנה ציבור.

רבני צוהר קובעים כי פינוי שטח קבורה צריך להתבצע בזהירות רבה ומתוך כבוד למתים, בין אם מדובר בקברי ישראל ובין אם אלה קברי נוכרים.

יצוין כי הרבנות הראשית התירה את פינוי הקברים על בסיס הקביעה כי אלו קברי נוכרים. רבני צוהר קובעים ספסק מרחיק לכת, כי הפינוי מותר על פי ההלכה גם אם הקברים יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר