לקול תרועות הקהל

נתניהו שאל בכנס הליכוד: "טוב לכם בארץ?"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בטקס הרמת כוסית לקראת השנה החדשה של תנועת הליכוד שהתקיים בגני התערוכה שם נשא דברים על הישגי ממשלתו השנה • צפו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דבריו של ראש הממשלה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) דברים באירוע הרמת הכוסית של מפלגת הליכוד בגני התערוכה בתל אביב. נתניהו הגיע בליווי שרה ראייתו והשניים התקבלו בחום רב ובקריאות עידוד נלהבות על-ידי מאות פעילי ליכוד. באירוע השתתפו גם חברי כנסת ושרים.

ראש הממשלה פתח את דבריו בהתייחסו ליו"ר הקואליציה דוד אמסלם ולקודמו בתפקיד דוד ביטן, הנחשד בימים אלה בפלילים. "יש תכונה ליושבי ראש הקואליציה, גם הנוכחי וגם הקודם - הם מדברים דוגרי. מדברים ליכוד. אני מצדיע לכם חברות וחברי הכנסת, לשרים ולשרות. לראשי הערים ולחברי וחברות הליכוד".

במהלך דבריו שאל נתניהו את הנוכחים אם הם מרגישים שטוב להם בארץ והלין על כך שכלי התקשורת לא סיקרו את סקר הלמ"ס האחרון בו 89% מהישראלים ענו שהם מרוצים מחייהם בישראל.

"למה שאלתי? פשוט רציתי לבדוק כי הלמ"ס דיווחה על כך. זה היה צריך לפתוח את החדשות. אתם ראיתם את זה בערוצי הטלוויזיה? אצל הפרשנים החמוצים? ברור שלא, כי זה אפילו לא חמוץ מתוק. זו ידיעה מתוקה ואמיתית", אמר נתניהו.

הרמת כוסית צילום: תומר נויברג, פלאש 90

נתניהו התייחס גם ל"בידוד המדיני" והצביע על שורת המנהיגים שביקרו לאחרונה בישראל: "רק השבוע היו כאן מנהיגים מאלבניה, גרמניה, בולגריה והפיליפינים. גיליתי דבר מעניין לגבי נשיא הפיליפינים - לבתו קוראים שרה ולנכדו יאיר. איזה עולם".

נתניהו סקר את פעילות משרדי הממשלה והצהיר: "אנחנו מבטלים את הפריפריה", כשהוא מוסיף, "אנחנו לא מקרבים אותה, אלא מבטלים. האזרחים רואים מה אנחנו עושים בכלכלה. התל"ג בשיא של כל הזמנים, האבטלה בשפל של כל הזמנים. אי-השוויון יורד בעוד שדירוג האשראי עולה. אינני רוצה לומר שאין אתגרים. יש לנו אתגרים רבים, אבל אנחנו יכולים להם".

רה"מ הזכיר את ביקורו במדינות הבלטיות בחודש שעבר ואמר: "לפני שבועיים רעייתי שרה ואני נסענו לליטא לביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי בליטא, ממנה באו אבותיי, סבא-רבא שלי הגיע מליטא במאה ה-19 לאחר שהיגר לארה"ב. המקרה היחיד של עלייה יהודית לארץ ישראל מארה"ב זה מהצד של אמי. מצדו של אבי ז"ל, הסבא עלה ב-1920 מליטא. המשפחה שלי לא נפגעה בשואה, אבל הגענו שרה ואני לשם וצעדו ברחובות גטו וילנה.

נחשפנו ליהדות המפוארת שהייתה שם, שכמו תפוצות אחרות באירופה, באסיה ובעיקר בצפון אפריקה, הייתה מושמדת כליל. 95% מיהודי ליטא באו אל סופם כשב-1943 לקחו אותם אל בורות המוות. והנה אני חוזר בשליחות עמנו, אחרי 75 שנים, ועומד בראש מדינת היהודים, מדינת הלאום של העם היהודי".

"יש לנו מדינה, יש לנו ריבונות, יש לנו את צה"ל ואנחנו מדורגים כמעצמה. אפילו ככוח עולמי עולה. איזה מרחק עשינו. וקודם כל, לפני כל דבר אחר, השבנו לעצמנו את היכולת להגן על עצמנו מול כל איום. איננו עושים זאת בקלות דעת. אנו מגנים על גבולותינו ומכים באויבינו. שומרים על ביטחון ישראל בנחישות באחריות ובהצלחה".

על פי הדיווח ב-ynet, במהלך דבריו, פעילים נגד מבקשי המקלט, בהם שפי פז, התפרצו וצעקו מתוך הקהל: "מה עם דרום תל אביב?". קבוצת פעילי ליכוד הקיפה את פז וחבריה ובמקום התעוררה מהומה קלה.

מוקדם יותר השתתף נתניהו בהרמת כוסית עם גופי הביטחון, בהם פורום מטכ"ל, שב"כ, הוועדה לאנרגיה אטומית ומערך הסייבר הלאומי. נתניהו אמר כי "הלוואי שיכולתי לפרט לאזרחי ישראל יום-יום את הדוחות שאני מקבל, או את המבצעים שאני מאשר. קל לי לאשר אותם - כי אני סומך עליכם ורואה מה אתם עושים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר