אלוף הפיקוד מתריע

"לא יהיה מצב שבו נלחמים בצפון או בעזה, ובתל אביב ישתו קפה"

תמיר ידעי, מפקד פיקוד העורף, מדבר סבבי המלחמה העתידיים מול חמאס בדרום, חיזבאללה או איראן בצפון, ומגלה לתושבי תל אביב כי ה"פינוק" שהיה להם בעבר - נמוג (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בית קפה בתל אביב. אילוסטרציה (צילום: Gili Yaari / Flash 90)

מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי מתריע היום (רביעי): "באירועים הבאים, כבר לא יהיה מצב שבו נלחמים בצפון או בעזה, ובתל אביב ישתו קפה".

בכנס משרד הפנים באשקלון, שהתקיים עבור ראשי רשויות חדשים, פרס אלוף הפיקוד את המוטל על אנשיו בהכנת הערים השונות למצבי חירום ואת האיום האסטרטגי העתידי.

לדבריו, "ב-2019 קיים איום אחר על ישראל, מורכב ומאתגר יותר. לא הנשק המוכר, אלא האינטנסיביות. יש אפשרות של פתיחת חזיתות גם בצפון וגם בדרום, מאחר שאנחנו יודעים על ניסיונות תיאום".

"לצד יכולות המוכרות לנו מהעבר ישנה מציאות גיאו-אסטרטגית אחרת המציבה בפנינו אתגרים ואיומים אחרים. אין חולק על כך שהאיום על העורף הישראלי במלחמה הבאה יהיה מאתגר מאוד, בעיקר סביב היכולת להבטיח את השירותים החיוניים לאזרח ואת יכולת העמידה של החברה הישראלית".

אלוף ידעי (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

וכאן הדגיש אלוף ידעי: "אין חולק על כך שהאיום על העורף הישראלי במלחמה הבאה יהיה מאתגר מאוד. באירועים הבאים, כבר לא יהיה מצב שבו נלחמים בצפון או בעזה, ובתל אביב ישתו קפה. זה נחלת העבר"...

וכשהוא פונה לראשי הרשויות, הוסיף אלוף הפיקוד: "חוסן תפקוד הרשויות יקבע במידה רבה את יכולת התמודדות האוכלוסייה בחירום. על אף שהאחריות מונחת לפתחם של ראשי הרשויות, פיקוד העורף יעשה כל מאמץ על מנת לקדם את המוכנות. לכם, לראשי הרשויות, חשיבות מכרעת לעניין זה. מיפינו עם משרד הפנים 11 מרכיבים לרשות מוכנה לחירום, ונעשית פעילות ענפה במשרד ובפיקוד על מנת להכין את הרשויות לחירום".

בשמאל לא אהבו את התבטאותו של אלוף ידעי על בתי הקפה בתל אביב בעיתות מלחמה, וח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) מיהרה להגיב: "התבטאות מצערת של האלוף תמיר ידעי, וצידה השני של ההתבטאות המיותרת של השר הנגבי בעניין ההשוואה בין ה'עוטף' לתל אביב. אגב' ברמת האיום יש סיכוי גדול שהוא צודק, אז מה?"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר