חילול בית הכנסת

רבה של ירושלים: זה כמו ב'ליל הבדולח'. צפו

הגר"א שטרן הגיע לזירת חילולו של בית הכנסת בקרית יובל, השמיע את כאבו ונזכר בפרעות הנאצים שנתצו את בתי הכנסת בגרמניה. המשנה לראש העיר חיים כהן פועל להקמת בית כנסת חדש (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דבריו של הגר"א שטרן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות חילול בית הכנסת וספרי התורה בקרית יובל, הגיע רבה של ירושלים הרב אריה שטרן לבית הכנסת שחולל, 'שיח ישראל'.

"זה מזכיר את ליל הבדולח מלפני 80 שנה", אמר הרב מול מצלמות התקשורת: "אי אפשר להאמין שיהודים מסוגלים לעשות את מה שנעשה פה".

ספרי התורה שחוללו (באדיבות המצלם)

הגר"א שטרן הוסיף: "לפגוע בספרי תורה? לפעמים יש סכסוכים, יש אנשים ששומרים טינה, אבל ככה לעשות? אפילו לעשות מחלוקת צריך לדעת איך".

שר הדתות יצחק ועקנין (ש"ס), שביקר אף הוא בזירה, אמר: "אחרי המחזה שאני רואה פה, אני פשוט מזועזע. השחתה כזאת במדינת ישראל? להגיע למצב כזה?".

שר הדתות ועקנין, בזירת האירוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"לא יודע מי עשה את הדבר הזה. זה מאוד מחריד לראות ספרי תורה מושחתים. המראה הזה של ארון הקודש צריך לזעזע כל יהודי בכל מקום".

וענקין סיפר על דרישתו כי "בישיבת הממשלה הקרובה זה יעלה בסדר עדיפות ראשון, כנושא שצריך לטפל בו".

פגישתם של כהן וליאון (באדיבות המצלם)

בתוך כך, המשנה לראש העיר ירושלים ויו”ר ועדת הקצאות בעיריה חיים כהן, זומן בשעה האחרונה ללשכתו של ראש העיר משה ליאון, לאחר סיור משותף שערך כהן עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי במקום החילול, וסיכם על מציאת פתרון מהיר לבית הכנסת 'שיח ישראל'.

בית הכנסת שחולל שרוי במצוקת מקום, ופועל במקלט, ובשל כך הוחלט בפגישתם של כהן וליאון לאתר מגרש מתאים לבניית בית הכנסת ראוי ומכובד.

חיים אפשטיין, יו"ר סיעת "בני תורה" בירושלים, הגיב כך לאירועי היום: "ליברמן שמשווה בפרסום חוצות את היהודים החרדים לדבר השם - למחבלי חמאס, הוא זה שאחראי על התוצאה המזעזעת של חילול ספרי התורה בביזיון כה נוראי מצד אנשים שלקחו את מילותיו צעד אחד קדימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר