"נתניהו בפאניקה"

נתניהו זועם: "אתם מפקירים את ישראל". צפו

לאחר שנחשף כי ראשי 'כחול לבן' חושבים להקים ממשלת מיעוט עם הערבים. ראש הממשלה, נתניהו בפאניקה ובסרטון הוא קורא לאשכנזי ויעלון, "תעצרו את הטירוף, מה אתם חושבים לעצמכם?" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

רה"מ נתניהו הוציא בדקות האחרונות (מוצ"ש) הודעה בה קורא בסרטון וידאו לחברי "כחול לבן" "לעצור את הטירוף" של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הח"כים הערבים.

בדבריו אמר נתניהו: "יש פה טלפון אדום. ערב-ערב הוא מצלצל. אומרים לי: ראש הממשלה, צריך לתקוף כאן. צריך לתקוף שם. ומה אני אגיד, רק רגע, אני צריך לבדוק עם איימן עודה? אני צריך לבדוק עם אחמד טיבי?".

רה"מ הוסיף: "מישהו מעלה על הדעת דבר כזה שלא היה בתולדות ישראל, דבר שיפקיר את ביטחון ישראל, דבר שיהווה סיכון קיומי ומיידי למדינת ישראל וסטירת לחי לדמוקרטיה הישראלית, בפרצופם של אזרחים שנתנו את כולם ל״כחול לבן״. הם היו נותנים לו חמישה מנדטים אם הוא היה אומר דבר כזה, גם זה לא".

"לכן", אמר נתניהו והוסיף: "אני קורא לגבי אשכנזי ולבוגי יעלון - אתם הייתם במדים. אתם הייתם רמטכ״לים. דברו עם בני גנץ שגם הוא היה רמטכ״ל ותזכירו לו שאלה שאתם רוצים שיהיו שותפים שלכם, שהממשלה שלכם תהיה תלויה בהם, הם רצו להעמיד אתכם - כמו את שאר חיילי צה״ל - לדין כפושעי מלחמה! יצאתם מדעתכם? יש זמן לעצור את הטירוף הזה. דברו איתו, התעשתו, ולכו לאותה ממשלת אחדות שהעם מצפה שנלך אליה ביחד". דברי נתניהו.

כאמור, בשעות האחרונות התפתחה הסערה במערכת הפוליטית בשל הדיווחים על כך שבמפלגת "כחול לבן" נשקלת ברצינות האפשרות להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת חברי הכנסת הערבים, בליכוד יצאו במתקפת מחץ נגד "כחול לבן", ואילו החרדים על הטריבונה.

ה"ספתח" לסערה הפוליטית החל בתדרוך של ראש הממשלה נתניהו לשרים וחברי הכנסת של הליכוד, בה הזהיר מהקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת – על ידי "כחול לבן".

האזהרה הפכה עד מהרה למציאות, ובכירים ב"כחול לבן" אישרו ל'כיכר השבת' כי בכוונתו של בני גנץ להקים ממשלה בכל מחיר, אף אם זו תהיה "ממשלת מעבר". לדבריהם,"הכל תלוי בליברמן. אם יתמוך בממשלה עם תמיכה של הערבים מבחוץ, הרי שממשלה כזו תקום קודם פקיעת המנדט שניתן לבני גנץ". אמרו הבכירים.

בתוך כך, אנשי תקשורת ופוליטיקאים הגיבו לדברים, ואמרו ל'כיכר השבת': "רה"מ נתניהו משדר לחץ. התנהלותו מלמדת כי הוא נמצא בפניקה גדולה הערב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר