הסעיר את הכנסת

נתניהו: "גם אם הייתי מביא חיסון לקורונה הייתם נגדי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לביקורת נגדו על כשלי הטיפול בקורונה, עורר סערה במליאת הכנסת כשצלף בלשונו בשמאל ובאופוזיציה ונראה היה כנהנה מכל רגע. צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת. תמונות, עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

"כשאנחנו נלחמים במחלה, השמאל נלחם בממשלה"; כך, תחת כותרת זו, פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו את נאומו במליאת הכנסת, בו ניסה להשיב למבקריו הרבים על כשלי הטיפול במגפת הקורונה.

נתניהו טען, בעוד הכנסת סוערת וגועשת מזעקות ח"כי האופוזיציה, כי "גם אם הייתי מביא חיסון לקורונה ושלום עולמי, היו שואלים אותי 'למה רק עכשיו?'".

כבר עם פתיחת נאומו של ראש הממשלה, הוצאו ‏מהמליאה חברי הכנסת אבידר מישראל ביתנו ויזבק מהרשימה המשותפת, שהפריעו לו.

"אצלכם בשמאל הכל פוליטי", המשיך נתניהו וצלף: "הקורונה פוליטית, הכלכלה פוליטית, וגם ההפגנות פוליטיות. הן מאורגנות על ידי ארגוני השמאל, ממומנות על ידי קרנות השמאל ומקבלות תמיכה חסרת פרופורציה מתקשורת השמאל. לוקחים רבע מנדט של השמאל ומציגים את זה כהפגנות של המונים. פייק ניוז בשידור חי".

נאום התגובה של לפיד

לדבריו, "השדרנים משדרים משם בעיניים נוצצות. שדרנים של תוכניות בוקר משתתפים בערב בהפגנות. תקשורת מגוייסת ומגייסת. אומרים לנו שהפגנות השמאל 'ספונטניות'. אלה ההפגנות "הספונטניות" הכי מאורגנות אי פעם. הפגנות שמאורגנות ממלונות פאר ומגדלי צמרת".

"במדינות רבות בעולם האופוזיציה מתגייסת למאבק בקורונה לצד הממשלה. בישראל זה הפוך. כשאנחנו נלחמים במחלה, השמאל נלחם בממשלה".

נתניהו תקף ללא רחם: "בהפגנות השמאל של האופוזיציה אין גבולות. יש שם ביזוי סמלי מדינה, יש קריאות לרצח של ראש הממשלה ובני משפחתו בכל יום, וכאילו זה לא מספיק – יש שם מיצגים וולגריים, מבישים, נגדי רעייתי. שפל המדרגה. אף אחד מכם לא יצא נגד זה!".

"אתם לא מתביישים? מישהו מכם היה מקבל זאת אם היו עושים זאת לרעיות שלכם, לבני המשפחה שלכם? אף אחד מכם לא גינה את הדברים הגסים והבזויים האלה, לא מנהיגי השמאל לפיד ועודה, כלום".

ראש הממשלה המשיך בקו התקיף, ונראה היה כנהנה מכל רגע: "אף פעם לא כיבדתם את הכרעת העם. זה מתחיל כבר ב77. זה לא נגדי אישית רק, זה נגד הציבור העצום שאני מייצג. בהתנתקות הפגינו מאות אלפים, היום זה פחות מרבע מנדט. בהתנקות חסמו אוטובוסים בדרך להפגנות ואתם מדברים על השתקה. איפה הייתה אותה תקשורת בהתנתקות?".

"שמע ישראל" ב'התנתקות' (צילום ארכיון: Yossi Zamir/ Flash90)

"הקטנתם אז מחאת ימין עצומה והיום אתם מנפחים מחאת שמאל קטנה. בהתנתקות הפגינו מאות אלפים ועכשיו בקושי רבע מנדט. היום מתלוננים שהמשטרה מגבילה את ההפגנות. איזה שטויות. מביאים כמה אוטובוסים שרוצים, אבל אז בהתנתקות עצרו מאות אוטובוסים וחסמו אותם בדרך להפגנות. לא נתנו להם בכלל להגיע".

בשלב זה הזכיר נתניהו: "אני לא מגביל שום הפגנה ליד מעון רה"מ. אבל יש מי שכן הגביל אותן. בית המשפט. בזמן הפגנות הימין נגד תוכנית אוסלו, ליד רחוב בלפור, קבע בית המשפט את הדברים הבאים: 'נתונה לעותרים הזכות החוקתית לקיים הפגנה ליד ביתו של רה"מ. זכות זו אינה מוחלטת. יש לאזן אותה עם הזכות לפרטיות של רה"מ, בני ביתו ושכניו. כן יש לאזנה משיקולים של שלום הציבור'. מי היה בראש ההרכב שקבע זאת? כבוד השופט אהרן ברק".

"בפסק הדין השופט ברק הגביל את ההפגנות ל-500 איש, הגביל את משך האסיפה מ19:30-21:00. שעה וחצי. מערכת ההגברה תוגבל לאסיפה של 500 איש".

אהרן ברק, נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

ראש הממשלה תהה: "מה נשתנה מאז? זה אותו בג"צ, אותה משטרה, אותו מעון רה"מ, אותו רחוב בלפור, אותן רחובות ליד, אותה כיכר פריז. מה נשתנה? ראש הממשלה השתנה! מה שהיה אסור אז נגד ראש ממשלה מהשמאל, מותר היום נגד ראש ממשלה מהימין. חוק אחד לשמאל, חוק אחד לימין. צביעות!".

"אל תתנשאו על העם. אל תתיימרו לדבר בשם העם. חבר הכנסת לפיד", פנה אליו ישירות נתניהו, "אל תבנה על הפגנות השמאל שלך, של איימן עודה ואהוד ברק. אל תתפור חליפות. איימן עודה אמר פה במליאה היום שאני 'מחבל'. השותף שלך קורא לי מחבל. התומך בטרור קורא לראש הממשלה 'מחבל'. אותו שותף שהשתתף בוועידה עם חמאס בחודש שעבר. את וירוס הקורונה ננצח. את וירוס השנאה שלכם רק אתם יכולים לרפא. תפסיקו לתת גיבוי לקיצוניות, להסתה, לקריאות לרצח. תגנו אותם כאן ועכשיו".

אחרי נתניהו עלה יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד לשאת דברים, ותקף אותו בבוטות. "האזרחים יפטרו אותך בגלל הכלכלה ובגלל מה שעשית לפוליטיקה", אמר לפיד בין היתר.

יצוין, כי בראשית דבריו אמר נתניהו, כי הוא "שולח בשם ממשלת ישראל, תנחומים לעם בלבנון. אתמול היה בלבנון אסון גדול מאוד. אנחנו ערוכים להושיט סיוט הומניטרי, כבני אדם לבני אדם. זו הדרך שלנו".

צפו בווידאו

ח"כים מהליכוד מגינים על יו"ר מפלגתם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר