פרעות תשפ"א

בית כנסת חמישי הוצת בלוד; בת 8 נפצעה בנגב

יום שלישי בו אזרחי ישראל מרגישים ללא מגן: פורעים ערבים מתפרעים בלוד, צעיר נפצע מירי חי, חייל פצוע קשה מתקיפה ביפו ובית כנסת הוצת - החמישי מתחילת הפרעות (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בסיון תשפ"א | 13.05.21
כוח כיבוי אש מכבה את אחת ההצתות בלוד (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

ערב שלישי של פרעות בתוך ארצנו: במוקד 101 במרחב נגב התקבל דיווח על יידוי אבנים לעבר רכב, בכניסה לאבו קוידר. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים סורוקה, ילדה בת 8 במצב בינוני, עם פציעה בראש.

מוקדם יותר היום, חייל נפצע קשה מלינץ' של ערבים ביפו, בלוד שניים נפצעו מירי חי של ערבים - אחד מהם במצב קשה.

הצתה בלוד, היום

למרות העברת פלוגות משמר הגבול לעיר, ועל אף שהמשטרה הבטיחה שתחזיר את השקט לתושבים, יהודים המתגוררים בלוד ממשיכים לטעון כי המשטרה לא מאבטחת בשכונות, והסכנה לחייהם מוחשית.

הערב התרחשו שני אירועי ירי קשים: צעיר יהודי נפצע קשה, ופונה ע"י חבריו לבית החולים, לאחר שניידת מד"א סירבה להיכנס למקום העימות; אחר נפצע ברגלו.

כמה שעות לאחר מכן, באזור השעה 21:45, הוצת בית כנסת "דוסא" בעיר. על פי ספירת התושבים בעיר, זהו בית הכנסת החמישי שהוצת בימים האחרונים. האש במקום כובתה, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים.

בית הכנסת "דוסא" עולה באש (ללא קרדיט)

גם הערב התושבים מסתגרים בבתיהם. אחת התושבות מספרת ל'כיכר השבת' כי פורעים ערבים יורים זיקוקים בגובה נמוך, כך שהסכנה הופכת לנשק חם. כדי למנוע אלימות, החלו להתקבץ יהודים הנושאים נשק באישור הגיעו ממגוון מקומות בארץ כדי לאבטח את התושבים בשכונות.

הסיור של נתניהו (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע ללוד מוקדם יותר היום, וקיים הערכת מצב בבסיס מפקדת מג"ב באזור. בדיון השתתפו השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ראש העיר לוד יאיר רביבו, המפכ"ל קובי שבתאי ובכירים נוספים.

נתניהו פנה לשוטרים הנוכחים במקום, והבטיח להם גיבוי מדיני: "אנחנו צריכים להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל והדבר הזה מתחיל ונגמר בגיבוי לחיילים ולחיילות שלנו, הם יקבלו את מלוא הגיבוי. אנחנו אמרנו להם: 'אנחנו שומעים רחשים של חשש מוועדות חקירה, מחקירות, מבדיקות'. אנחנו ניתן לכם את כל הכלים להגן על עצמכם, להגן על אזרחי ישראל ולמנוע את הפורענות. יש לכם את הגיבוי, אל תחששו".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שהגיע לבקר במקום, מסר: "אני במכינה הקדם צבאית בלוד. לפני חצי שעה היה פה ירי חי מאסיבי עם מקור ירי ברור. פצוע אחד ברגל. עומדים כאן כוחות מג"ב ולא עושים כלום. לא חותרים למגע, לא מנהלים מרדף, לא מכתרים את הבניין, לא יורים. כלום. האסימון עוד לא נפל והמשטרה ממשיכה להתנהג כאילו אנחנו באירוע אזרחי רגיל".

נתניהו נפגש עם לוחמי מג"ב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר