היום - וב-2012. צפו

הבטחות השווא של נתניהו: "מיגון מלא בדרום"

רה"מ פרסם כי משרדו יפעל להצבת מיגוניות ברחבי העיר שספגה את מספר הרקטות הרב ביותר, אך אותה הבטחה נמסרה כבר, לפני תשע שנים • גם בצפון: העורף חשוף • תמונת מצב עגומה (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ההבטחה שהופרה (צילום: רועי עידן, ynet)

"ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מנכ"ל משרדו לגבש עם משרד האוצר תוכנית סיוע לעיר אשקלון וסביבתה אשר תכלול גם הטבות מס לתושבים"; כך פרסמה הערב (חמישי) לשכת נתניהו. בין הסעיפים שהוגדרו לתוכנית הפיתוח, מופיע כי מיגוניות יוצבו ברחבי העיר, כדי למנוע סכנת חיים. אלא שהבטחה דומה, מ-2012, טרם מומשה.

כידוע, לעיר אשקלון נורו כ-950 רקטות ב-11 ימי הלחימה של מבצע 'שומר החומות', מה שהפך אותה לישוב שספג את מספר הטילים הרב ביותר במערכה הנוכחית מול חמאס. למרות זאת, ועל אף שידוע שהעיר כלולה בעורף הדרומי, מעל לשליש מתושביה חיים ללא מיגון מסודר: כ-60,000, מתוך 160,000 תושבים.

לכאורה, הבטחת ראש הממשלה הייתה אמורה להרגיע את התושבים המבוהלים, אלא שהבטחות כאלו הגיעו מספר פעמים, במהלך סבבי הלחימה הרבים שחווה הדרום בשנים קודמות.

כך לדוגמה, לפני מבצע 'עמוד ענן', בסוף אוקטובר 2012, הבטיח נתניהו כי אשקלון תמוגן, כאשר אמר: "החלטתי היום אחרי עבודת מטה שהוגשה לי, לאמץ מיגון של כל המרחב הזה, בין 4.5 קילומטרים ל-7 קילומטרים ובכך נשלים את הגנת תושבי הדרום".
את הדברים השמיע נתניהו מול המצלמות, כשלצדו שר הביטחון דאז, אהוד ברק. מאז הוחלפו שרים רבים בקומה ה-14 בקריה בתל אביב, אבל בלשכה בבלפור נשאר אדם אחד - שהבטחתו טרם מומשה.
נפילת רקטה ליד בית החולים בעיר, היום (צילום: דוברות 'ברזילי')
אם חשבתם שרק אשקלון היא דוגמה לאי מוכנות העורף - עניין שגבה פציעות אזרחים גם בסבב הלחימה הנוכחי - הרי שבאזור הצפון המצב בעייתי לא פחות. בישראל חוששים מההסלמה הבאה מול חיזבאללה, אותה מגדירים בפיקוד העורף "מלחמת לבנון השלישית", והעורף לא מוכנים דיו: כ-70% מתושבי הצפון אינם ממוגנים, על אף שבידי נסראללה יש טילים מדויקים ומסוכנים, יותר מאשר אלו שבידי חמאס והג'יהאד האסלאמי. "הממשלה התחייבה כבר ביולי 2018 למגן את הצפון, בתוכנית רחבה בסך של חמישה מיליארד שקלים, לעשר שנים, אך מאז הועברו 100 מיליון בלבד, כאשר 30 מיליון מהם לצרכים אחרים", כך העיד היום ראש מועצת גליל עליון, בראיון לרדיו 104.5.
צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר