היסטוריה

שלוש השתלות כליה בישראל ואיחוד האמרויות

שישה חדרי ניתוח, שני אמבולנסים, מטוס,  צוות אויר, אנשי מכס וביטחון, עשרות רופאים ואחיות אנשי מעבדה והדמיה, שכולם התגייסו להביא להצלחת המבצע • כל הפרטים (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: דוברות רמב"ם)

היסטוריה: בזכות העברת כליה מישראל לאבו דאבי ומאבו דאבי לישראל בוצעו היום שלוש השתלות, שתיים מהן בישראל.

בשעה 0530 התחיל הניתוח להוצאת הכליה בשיבא, בישראל. בשעה 07:30 החל הניתוח להוצאת הכליה באבו דאבי. בשעה 8:00 החל ניתוח הוצאת כליה בבלינסון וזו הושתלה בשיבא באם של התורמת שכליתה הוטסה לאמירויות. בשעה 08:35 הצידנית עם הכליה המריאה מישראל לאבו דאבי ונחתה שם כעבור שלוש שעות.

לאחר החלפת הצידניות עם הכליות באבו דאבי מיהרו שם לבצע את ההשתלה של הכליה, שהגיעה מישראל, באישה שהכליה של בתה הוטסה לישראל.

וולא עזייזה, תושבת דבוריה בגליל, אם ל שניים, ישבה אתמול (רביעי) במיטתה במחלקת נפרולוגיה ברמב"ם מרוגשת מאוד. לפני חמש שנים כליותיה של וולא הפסיקו לתפקד והיא נזקקה לדיאליזה מספר ימים בשבוע.

"החיים היו קשים מאוד - עם ילדים קטנים שיודעים שאמא חייבת להיות בדיאליזה כל יום, עם מאכלים שאסור לאכול. אני מלאת תקווה שזה ייגמר טוב" היא סיפרה.

בשעה 18:30 זה קרה, אמבולנס שהגיע בנסיעה מהירה מנתב"ג הביא לרמב"ם את הכליה שלה חיכתה וולא חמש שנים. בשעה 19:00 החל הניתוח, שכלל כירורגים מכל התחומים, מרדימים ואחיות רבות. שעתיים וחצי לאחר מכן בישר המנתח הראשי, ד"ר טוני כראם, מנהל מחלקת כיוררגית כלי דם, שהניתוח הסתיים והכליה החלה לתת שתן. ההיסטוריה הרפואית הושלמה.

מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר: "אתמול היה יום היסטורי למדינת ישראל, למשרד הבריאות, למרכז הלאומי להשתלות ולחולי הכליות ומשפחותיהם. בזכות העברת כליה מישראל לאבו דאבי ומאבו דאבי לישראל בוצעו היום שלוש השתלות, שתיים מהן בישראל".

פרופ' רפי ביאר, אמר: "זהו יום מיוחד למרכז הלאומי להשתלות ששואף להרחיב את פעילותו מעבר לים, בחיפוש התאמות עבור חולים ובני משפחתם שלא נמצאה ביניהם התאמה ואשר פרטיהם נמצאים במאגר ההצלבות הארצי. זו הצלבה בינלאומית ראשונה עם איחוד האמירויות ואנחנו גאים בהסכם ומודים להנהלת משרד הבריאות ולמחלקה ליחסים בינלאומיים והלשכה המשפטית, ולמחלקת האמנות במשרד החוץ שאפשרו לנו להפוך את היוזמה שלנו למעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר