מחקר חדש

החיסון השלישי מגדיל את פיתוח הנוגדנים

מחקר שנערך בבית חולים בלינסון, בקרב קבוצות מדוכאי חיסון, להם הומלץ להתחסן בחיסון השלישי. העלה כי החיסון מעלה את הסיכוי לפתח נוגדנים בשיעור של עד פי שתיים (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מחקר שנערך בבית חולים בלינסון מעלה כי החיסון השלישי העלה את הסיכוי לפיתוח נוגדנים לקורונה בקרב מדוכאי חיסון בשיעור של פי שניים.

הבדיקה שנערכה על מושתלי איברים, שרובם נכללים בקבוצת מדוכאי החיסון העלתה כי רבים מהם הצליחו לפתח את הנוגדנים לאחר שלא הצליחו לעשות אחרי החיסון הראשון והשני.

על פי המחקר, בקרב מושתלי הכליה, 73 אחוזים פיתחו את הנוגדנים לעומת רק 35% שהצליחו לעשות זאת לאחר המנה השנייה. בקרב מושתלי הריאה 33 אחוז הצליחו לפתח את הנוגדנים לעומת 18 אחוז שהצליחו לעשות זאת לאחר המנה השנייה.

רק 31 אחוזים ממושתלי הלב הצליחו לפתח את הנוגדנים לאחר המנה השנייה, אך 51% מהם הצליחו לעשות זאת לאחר המנה השלישית. 70% ממושתלי הכבד הצליחו לפתח נוגדנים לאחר החיסון השלישי ורק 47% הצליחו לעשות זאת לאחר המנה השנייה.

אמש משרד הבריאות פרסם את רמות הסיכוי לחלות במחלה קשה בעקבות הקורונה על פי גילאים. בקרב בני 90 ומעלה שיעור החולים הקשים שלא חוסנו בחיסון השלישי עומד על פי 5 מאלו שחוסנו. בקרב בני 80 ומעלה ישנם פי 6.5 חולים קשים שלא התחסנו בחיסון השלישי. בקרב בני 70 ומעלה השיעור עומד על פי 4.5. השיא הוא בגילאי 60-69 שם הפער בין חולים קשה שלא התחסנו בחיסון השלישי עומד על פי שמונה.

נתונים אלו מדגישים את הצורך והחשיבות בחיסון השלישי בקרב הקבוצות שהוגדרו לכך, בנוסף לשמירה על הנחיות הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר