"עלולות להימשך ימים"

השריפה בהרי ירושלים: ישראל ביקשה סיוע מ-5 מדינות

אחרי התחדשות השריפות בהרי ירושלים בשעות הצהריים, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד פנו לקבלת סיוע במאמצי הכיבוי ממספר מדינות בעולם. מאות תושבים פונו מבתיהם (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השריפות בהרי ירושלים חודשו היום (שני) בשעות הצהריים, זאת אחרי רגיעה בלהבות שנרשמה הבוקר. בשל התפשטות השריפה, הוכרז על גיוס מלא של לוחמי האש.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד פנו למספר מדינות בעולם לסיוע במאמצי כיבוי הדליקה. שר החוץ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא קיים "הערב הערכת מצב בנושא השריפות בהרי ירושלים. במשרד החוץ נערכים לסיוע בינלאומי בכיבוי השריפות. פניתי לשרי החוץ של יוון וקפריסין בבקשה לסיוע, שר החוץ היווני כבר הודיע שיעזור ככל שיוכל".

עוד כתב לפיד כי "במקביל, חדר המצב של המשרד, מוביל את הציר המדיני ומרכז פניות ליוון, קפריסין, איטליה, צרפת ומדינות נוספות כולל מאזורינו, בשיתוף עם המשרד לביטחון פנים. שוחחתי עם רב טפסר דדי שמחי, נציב כבאות וההצלה, קיבלתי ממנו תמונת מצב ודגשים על הצרכים בשטח ובעיקר על הצורך במטוסי כיבוי למחר בבוקר".

נציב כבאות והצלה דדי שמחי, אמר במסיבת עיתונאים יחד עם שר הבט"פ עמר בר-לב ואמר כי "מדובר בשריפה בסדר גודל של אסון הכרמל, פעולות הכיבוי עלולות להימשך ימים".

בשל השריפה הגדולה, כ-2,000 תושבים פונו מבתיהם בשל השריפות הגדולות, ובכירים בצוותי הכיבוי חוששים מהתחזקות האש מחר, זאת בשל רוחות דומות הצפויות ללבות מחר את האש.

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר כי "שוחחתי כעת עם נציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי. כוחות ההצלה נאבקים בגבורה ובנחישות סביב השעון במאמץ לבלום את האש בהרי ירושלים. ביקשתי לחזק את ידי הלוחמות והלוחמים הפועלים ללא לאות למגר את האש בתקווה שיצליחו במשימתם החשובה ויחזרו בשלום."

ב'ליכוד' תקפו את 'התמהמהות' בנט לפנות לסיוע ואמרו כי "כבר אתמול בנט היה צריך לבקש סיוע בינלאומי כדי לכבות את השריפות באזור ירושלים. למה הוא מחכה? הוא צריך לגייס מייד סיוע בינלאומי ולא לבזבז זמן יקר כפי שעשה כשחיכה 6 שבועות עד שסוף סוף הביא את החיסון השלישי נגד הקורונה שהזמנו מראש. מדובר בחיי אדם. תודה לכוחות הכיבוי וההצלה שנלחמים למען הצלת חיים!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר