אלוף (מיל´) אלעזר שטרן: ישראל מופקרת בידי החרדים

"ישראל הפקירה את מפתחות הכניסה אליה בידי אנשים שחלקם הגדול מתנגד לקיומה" - כך אומר אמש אלוף (מיל) שטרן בכנס המכון לגיור (בארץ)

חנה בורט | כיכר השבת |

אמש (ראשון) בכנס שנערך בבית מורשה בירושלים נחנך "המכון למדיניות הגיור". קשה לרדת לעומק כוונתם של המארגנים, אבל דבר אחד ברור: הדברים שנשמעו הערב הזה, רחוקים מאוד מהקווים ההלכתיים שהציבה הרבנות הראשית לישראל.

רבנים ומורי-הוראה לא היו שם, פוליטיקאים דווקא כן: השר משה (בוגי) יעלון, שר הרווחה יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות – נתן שרנסקי, השופט אליקים רובינשטיין, אלוף (מיל) אלעזר שטרן, הרב דוד סתיו, הרב יובל שרלו, פרופ' בנימין איש שלום, נשיא בית מורשה ויו"ר המכון ללימודי יהדות והרב ד"ר בנימין לאו אשר מכהן כראש המרכז ליהדות וחברה בבית מורשה בירושלים.

הכנס אשר נפתח בנאומו של המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים השר משה (בוגי) יעלון עסק בהצגת "המכון למדיניות הגיור בישראל".

בעניין זה הדגיש יעלון כי "מתן אפשרות לגיור כהלכה ובדרכי נועם, לכלל אזרחי ישראל הרוצים בכך, זהו צו-שעה ברמה הלאומית. הדרך המוצעת והמובלת ע"י בית מורשה ופרופ' בני איש-שלום בראשו, היא הדרך הנכונה. עלינו כממשלה לפעול כדי ליישמה. באותה מידה, עלינו להפגין פתיחות לזרמים שונים ביהדות. גם לכך יש חשיבות רבה ברמה הלאומית. גם בכך, יכול בית מורשה לשמש דוגמא ומופת. הדיון בשאלות של מדיניות חברתית וצדק חברתי, נוגעות בחזון הציונות, בייעוד הציונות או במילים אחרות: מה המשמעות של היות מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי".

יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי: "העובדה כי כל רבני הערים שפסלו גיורים של הרב דרוקמן רק מחזקת את המגמה המאוד מסוכנת של מי שלאחר עלייתו ורוצה להקים כאן בית ולתרום למדינה מקבל את הרושם של חברה שלא כל כך רוצה לקבל אותו".

אחריו נשא דברים אלוף (מיל') אלעזר שטרן. כדרכו, הוא השתלח - שוב - בציבור החרדי: "מדינת ישראל הפקירה את מפתחות הכניסה אליה בידי אנשים שחלקם הגדול מתנגד לקיומה. זה הפספוס הגדול של הציונות הדתית. כאשר הגיע הביטול של הגיור של הרב דרוקמן היו צריכים היהודים בכל מקום לצאת לעמוד על נפשם - הרב סתיו ורבני צהר עושים עבודה נהדרת בהרבה תחומים.

"צר לי שבנושא הכשרות ידעו לאיים על הרבנות בהקמת מערכת כשרות אלטרנטיבית, והרבנות התקפלה. אך שמדובר בנושא הגיור שקשור לקיום המדינה, אנו לא עושים זאת.

"זה אתגר קיומי של העם היהודי. הנוער הזה איכותי ואף יותר טוב מילדי הארץ. ח"כ דודו רותם יחד עם בית מורשה עושים מאמצים גדולים בנושא הגיור. זהו נושא חשוב והציפייה שלי היא שאנו בכל מקום ומקום, לפחות בשלב המייד, נשדר לעולים שלא יתבלבלו וידעו כי מדינת ישראל כן רוצה אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר