'גונבת רגעי אושר'

המכתב לשרת הפנים שקד: "לא אכפת לך מצרכי היולדות"

נשים 'חוצניקיות' שעתידות ללדת בקרוב ללא נוכחות קרובי המשפחה מחו"ל בשל ההנחיות, זועמות על שרת הפנים שמתירה הגעה לטקס תחרות מלכת היופי - ולא לסיוע פיזי ורגשי ליולדות (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חדר לידה, ארכיון; השרה שקד (צילום: Shutterstock, קובי גדעון / פלאש90)

מכתב שמנוסח בימים אלו וממוען לשרת הפנים איילת שקד, מביא את זעמן של נשים לפני לידה אשר קרובי משפחתם מחו"ל לא מורשים להגיע ארצה ולשהות לצידן ברגעים המשמעותיים.

כזכור, בשל וריאנט ה'אומיקרון' המתפשט במהירות, הוחלט על הגבלות בקשר להגעה לישראל. הכניסה לזרים נאסרה, מלבד הגעה לצורך חתונה או בר מצווה, אך אין כל סעיף המאפשר כניסה לישראל לצורך סיוע ליולדת.

נשים 'חוצניקיות' שעלו לאחרונה או לפני שנים לישראל, וחיות כאן ללא קרובי המשפחה הבסיסיים כגון הורים ואחים, מתמודדות בתקופת הקורונה ובכלל עם הקושי הכרוך בבדידות. אך אחת הסיטואציות שבהן בני המשפחה חסרים ביותר - זו לידה.

מדובר באירוע שלעיתים נמשך למעלה משבוע כשהוא כולל את הימים שלפני, הלידה עצמה והימים שאחרי - שבהם יש צורך בסיוע פיזי (קניות, בייביסיטר וכדו') ורגשי (תמיכה רציפה כולל במקרי דיכאון אחרי לידה וכדו').

על פי דיווח באתר היהודי-אמריקני Jewish Insider, מספר נשים 'חוצניקיות', אשר עתידות ללדת בקרוב - כנראה ללא נוכחות קרובי המשפחה מחו"ל למרות שחוסנו לקורונה לפי הדרישות, פנו לח"כ לשעבר דוב ליפמן - בעצמו עולה מארה"ב שמפעיל ארגון בשם 'יד לעולים', אך הוא הסביר להן כי היחידה שיכולה לסייע היא שרת הפנים. לדבריו, "אם היא תגיד כן, הורי היולדות יוכלו להגיע".

במטרה ליצור לחץ, עשרות נשים לפני לידה וכמו כן חיילים בודדים שלחו הודעות מייל למשרדה של שרת הפנים, בבקשה לשקול פתיחת הגבולות לקרובי משפחה מדרגה ראשונה למטרות מסוג זה. בנוסף, מנוסח כאמור מכתב ייצוגי שעתיד להישלח לשקד.

משרד הפנים (צילום: נתי שוחט / פלאש90)

בטיוטה של המכתב שפורסמה באתר, כותבות היולדות לעתיד כי "אנו מבינות שיש וריאנט חדש שמסתובב בעולם, ואת החשיבות של בריאות הציבור. אבל, מה שקורה כאן אינו עניין של בריאות ובטיחות הציבור.

"אנחנו מדברים כאן על חוסר אכפתיות ממך לצרכים הקריטיים של יולדות. האם את בעד הופעת תחרות מלכת היופי אבל נגד הבריאות הפיזית והנפשית של יולדות ועולים?!", תמהו הנשים.

במכתב רמזו היולדות לקיומה של 'תחרות מלכת היופי' העולמית בעיר אילת, שלצרכיה אישר משרד הפנים הגעה מרחבי העולם למרות ה'אומיקרון'. עוד תקפו את יציאתה של משפחת ראש הממשלה בנט לחופשה בימים אלו - למרות המלצתו שלא לטוס.

"זה טירוף", אמר ליפמן והוסיף כי "אין צורך הומניטרי גדול יותר מהימצאות הורים כדי לעזור לילדיהם בלידה. אני רק מסתכל על הנכדים שלי שנולדו לפני שלושה חודשים. אם אשתי ואני לא היינו כאן כדי לעזור לילדים שלנו - אני לא רוצה להיכנס לפרטים של דברים שקרו - אבל הם לא היו מתפקדים בזמן הזה". הוא ציין כי "מדינת ישראל בעצם אכזרית ובלתי אנושית, בכך שאינה מאפשרת להורים מחוסנים להגיע ללידות".

ל'כיכר השבת' נודע על נשים חרדיות, שבני משפחתם הקרובה חיים בארה"ב, אשר החליטו לטוס אל משפחתם וללדת שם - בכדי שלא לעבור את החוויות מתוך בדידות קשה.

נשים נוספות ששוחחו עם Jewish Insider סיפרו על רגשות זעם קשים ואפילו על רצונות לחזור לארצות המוצא שלהם. "ישראל גונבת את רגעי האושר שלנו", קוננה אשה אחת שנאלצה בעבר לבטל פעמיים את חתונתה בשל הגבלות מסע הקשורות לקורונה.

תגובת רשות האוכלוסין: "בהתאם להחלטת הממשלה הוחלט כי בשבועיים הקרובים לא תהא כניסת זרים לישראל במטרה להירתם למאבק בנגיף הקורונה. מדיניות הכניסה לישראל נבחנת מדי שבוע וכך גם נושא זה ייבחן. נבהיר כי המטרה היא הצלת חיים' ואין ספק שכניסת הורים רבים לארץ והימצאותם בקרבה רבה לאנשים אחרים עלולה לגרום סכנה בריאותית. ההשוואה לתחרות מיס יוניברס המפוקחת ומבוקרת אינה במקומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר