הנתונים נחשפים

מפתיע? אלה השמות הכי נפוצים של 2020 בארץ

אחת לשנה מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את רשימת השמות הנפוצים בישראל לשנה הקודמת • האם לילד שלכם יש שם פופולרי או ייחודי? כנסו • "ואלה שמות" (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
האם השם של התינוק שלכם פופולרי? (צילום: שאטרסטוק)

האם לילד שלכם קוראים בשם ייחודי או שכבר רבים משתמשים בשם הזה?

הלשכה המרכזית ל לסטטיסטיקה מפרסמת את הנתונים המלאים על השמות שנקראו הרי הרבה פעמים בשנה האחרונה.

בנים

השם הנפוץ ביותר בקרב הבנים היהודים היה דוד, 1,536 ילדים נקראו בשם זה ב-2020 (2.4% מהבנים היהודים). אחריו היה השם לביא שניתן ל-1,297 ילדים (2.1% מהבנים היהודים).

השם מוחמד הוא השם הנפוץ ביותר בישראל בכלל, ובקרב הבנים המוסלמים בפרט, אך הוא נמצא במגמה מתמשכת של ירידה, ופחות בנים נקראים בשם זה.

בקרב הבנים היהודים השם דוד היה הנפוץ ביותר באופקים (4.7% מהבנים היהודים), בירושלים (4.2%), בנתיבות (%3.3) ובאשדוד (2.8%). מבחינה כמותית מספר הילדים הגבוה ביותר שנקראו בשם זה היה בירושלים (298).

בקרב הבנים המוסלמים יוסף היה השם השני הנפוץ ביותר בירושלים (182בנים מוסלמים נקראו בשם זה, 4.5% מהבנים המוסלמים) ואדם בטייבה (35, 8.8%).

בנות

השם הנפוץ ביותר בקרב הבנות היהודיות זו השנה החמישית ברציפות היה תמר (1,116 נקראו בשם זה).השםמאיה נשאר במקום השני והשם אביגיל עלה למקום השלישי במקום השם נועה שירד למקום הרביעי. בקרב הבנות היהודיות השם תמר היה הנפוץ ביותר באופקים וניתן ל-4.2% מהבנות שנולדו בו.

בקרב הבנות המוסלמיות השם הנפוץ ביותר היה מרים (408 בנות נקראו בשם זה).

יישובים

בקרב הבנות היהודיות השם תמר היה הנפוץ ביותר באופקים (4.2%) ובחיפה (2.1%); מאיה היה הנפוץ ביותר בערים: הרצלייה, במודיעין-מכבים-רעות, בכפר סבא, רמת גן, חדרה, ראשון לציון, חולון, רעננה, קריית אתא, רחובות, ראש העין, יבנה, אשקלון ופתח תקווה. אביגיל היה השם הנפוץ ביותר בעיר לוד.

השם נועה היה מפוזר בין ערים רבות, ובאף אחת מהן הוא לא היה השם הנפוץ ביותר. שרה היה השם הנפוץ ביותר בביתר עילית (6.7%), בבית שמש (5.1%) ובבני ברק (4.9%). אדל היה השם הנפוץ ביותר בקרב הבנות בערים: רמלה (4.0%) בת ים (3.9%), דימונה (3.6%), נהרייה (3.3%) באר שבע (3.0%), אשדוד, נתניה וקריית גת.

בקרב הבנים היהודים השם דוד היה הנפוץ ביותר באופקים (4.7% מהבנים היהודים), בירושלים (4.2%), בנתיבות (%3.3) ובאשדוד (2.8%). מבחינה כמותית מספר הילדים הגבוה ביותר שנקראו בשם זה היה בירושלים (298). לביא היה השם הנפוץ ביותר בערים: דימונה, שדרות, פרדס חנה-כרכור, באר שבע, אשקלון, אילת, קריית גת, עפולה, חריש, חולון, פתח תקווה ויבנה. אריאל היה השם הנפוץ ביותר בערים: קריית ביאליק, נס ציונה, טירת כרמל, גבעת זאב, מודיעין-מכבים-רעות, רחובות וחיפה. נועם היה השם הנפוץ ביותר במעלה אדומים, בראשון לציון, בבת ים וברעננה, ואורי – בראש העין.

ביישובים מסוימים השם הנפוץ ביותר היה נפוץ באופן משמעותי לעומת שאר השמות. בכפר חב"ד, למשל, השם מנחם (10.6%) היה הנפוץ ביותר. לא מפתיע במיוחד...

מעניין לדעת - טיוב השמות

השמות עברו תהליך של טיוב שבו אוחדו שמות זהים שנכתבו באיות שונה תחת האיות הנפוץ יותר.

למשל, השם "נועה" שנכתב עם ו"ו ו-"נעה" ללא ו"ו נמנו תחת השם נועה. בדומה לכך, השמות "איילה" ו-"אילה" נמנו תחת השם "איילה". בניגוד לכך, השמות "יונתן" ו-"יהונתן" נספרו בנפרד כיוון שהם נהגים בצורה שונה.

מצד שני, שמות שונים הנכתבים בצורה זהה (ללא סימני ניקוד), מופיעים כשם אחד מכיוון שהשמות מופיעים ללא ניקוד ולא ניתן להבחין ביניהם. למשל, השמות "אוּריה" ו-"אוֹריה" מופיעים כשם אחד על אף שהם שמות שונים.

• הנתונים נאספו על פי קובץ מרשם האוכלוסין המעודכן לאפריל 2021.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר