עליות המחירים

מתווה חדש להורדת יוקר המחייה; כל הפרטים

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן צפויים להציג מתווה כלכלי מיוחד להורדת יוקר המחייה; ברשות התחרות מגבשים תוכנית שמכעיסה את רשתות השיווק (ארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן צפויים להציג מחר (רביעי) מתווה כלכלי מיוחד להורדת יוקר המחייה, זאת לאחר שחברות המזון הגדולות הודיעו על ביטול העלאות המחירים.

על פי הפרסום ב''תוכנית חיסכון'' בערוץ 12, המתווה עדיין לא נסגר, והדיונים ממשיכים להתקיים תוך תקווה כי עד מחר בצהריים יסגרו הפרטים האחרונים ועד הערב רוה"מ ושר האוצר יוכלו להציג את התוכנית במסיבת עיתונאים משותפת.

על פי הפרטים המסתמנים, שלד התוכנית יכלול הורדת מס הכנסה למשפחות עובדות עם ילדים על ידי מתן נקודות זיכוי, על פי ההערכה מדובר בתוספת של כ-200-300 ש"ח למשפחה.

בנוסף, תינתן זכאות דומה למשתכרים בשכר נמוך, יורדו מכסים על מוצרי יסוד כמו דגים ובשר והעלייה הצפויה במחיר החשמל תצומצם מששה לשלושה אחוזים.

טרם הוחלט האם לכלול בתוכנית את מתווה הפיצויים לבעלי עסקים שנפגעו בקורונה, כאמור, מדובר עדיין בקווים כליליים של התוכית ופרטיה המדויקים טרם הוכרעו, על פי ההערכות עלות התוכנית תהיה בין 3 ל-5 מיליארד דולר.

בנוסף, על פי חשיפה נוספת ב''תוכנית חיסכון'', יוזמה של רשות התחרות בודקת את האפשרות להכריח את כל רשות השיווק הגדולות לציין בסוף הקבלה את מחיר סל קניות דומה אצל מתחרות שנמצאות באותו מתחם קניות, זאת בכדי להגביר את התחרות והשקיפות.

ההצעה שנמצאת בשלביה המוקדמים מעוררת זעם רב אצל רשתות השיווק שמתנגדות אליה נחרצות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר