מתקפה חריפה

שגריר ארה"ב בישראל: "פוטין אדם משוגע"

"בסוף היום פוטין הוא אדם משוגע, ולמרבה הצער, אלפי אנשים יכולים להיהרג", כך אומר השגריר טום ניידס בהתייחסות לפלישה הרוסית והמלחמה באוקראינה (אקטואלי)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, במתקפה חריפה נגד נשיא רוסיה פוטין, אותו כינה "משוגע", על רקע החלטתו לפלוש לאוקראינה ולפתוח במלחמה.

באירוע שנערך הערב (שלישי) במכון למדיניות העם היהודי בירושלים כינה ניידס את המלחמה בין רוסיה לאוקראינה "טרגדיה" - כך מפרסם איתמר אייכנר בוויינט.

הכתב המדיני הביא ציטוטים נוספים מהשגריר: "בסוף היום פוטין הוא אדם משוגע, ולמרבה הצער, אלפי אנשים יכולים להיהרג. מאות אלפים ברחו, זה משבר הפליטים הגדול ביותר שאירופה ראתה זה 40 שנים".

"רבים מאיתנו לא האמינו שזה יכול לקרות ושזה בלוף גדול. ממשל ביידן החליט מהרגע הראשון שזה לא בלוף וחשף מודיעין בשלב מוקדם – דבר שלא נעשה קודם", אמר ניידס. "אחת הסיבות לכך הייתה יצירת תחזית ברורה כדי לגייס את הקהילה הבינלאומית".

הוא הוסיף כי "אתם עדים עכשיו לאיחוד של אירופה והעולם נגד פוטין ורוסיה - וזה מעבר לדמיון שלנו. אם הייתם אומרים לנו שמהקולגות האירופים שלנו יטילו סנקציות כאלה – לא היינו מאמינים. זה חוצה את כל הענפים והכלכלות. אני חושב שאתם רואים לראשונה שהעולם מדבר בקול אחד, וזה מסר לא רק לפוטין - אלא לכל האנשים בעולם שחושבים על דברים רעים. אני מדבר על איראן וגם על סין שיכולה לראות איך העולם מתאחד כדי לעצור מעשי זוועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר