מספר מודלים

השלג ייתפס בירושלים? • תחזית מעודכנת

בירושלים הקדימו את 'יום התחפושות', בשל החשש מירידת שלג מחר. אך האם באמת ירד שלג, ואם כן איזו כמות של שלג מדובר והאם יתקיימו מחר לימודים בירושלים? • כל הפרטים (חדשות)

שלג בירושלים. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שלג שני בשנה? על פי שלל התחזיות המעודכנות מהיום (שני), נראה כי מחר ירד שלג קל בירושלים. בעיריית ירושלים, יודיעו רק בלילה האם יערכו מחר לימודים בירושלים.

מחברת 'מטאו טק' נמסר כי הטמפרטורות החזויות להיום הן: תל אביב 7-12, ירושלים 1-6, חיפה 5-8, טבריה 6-13, כרמיאל 4-9, נתניה 6-11, אשדוד 6-12 ובאר שבע 3-12.

על פי מטאו טק, מחר, ירדו גשמים לפרקים מצפון הארץ ועד לנגב מלווים בברד, וייתכנו סופות רעמים. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והנגב, תחול ירידה נוספת בטמפרטורות ויעשה קר במיוחד מהרגיל, צפויים שלגים קלים בהרי הצפון והמרכז מעל 700 מטר (כולל בירושלים) ייתכן שלג קל אף בהר הנגב, בלילה המשקים יתמעטו וצפויה קרה בהרים ובפנים הארץ.

על פי השירות המטאורולוגי, מחר, יהיו גשמים מקומיים ירדו מצפון הארץ עד לצפון הנגב. ייתכנו סופות רעמים יחידות בעיקר בצפון. בהרים, כולל ירושלים, צפוי שלג ברובו קל. בדרום הארץ צפוי גשם מקומי קל. ינשבו רוחות ערות. קיים חשש קל לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות ומזג האוויר יוסיף להיות קר במיוחד.

לפי 'החזאי ג'וק', "שיפור קל בגזרת המשקעים למחר בבוקר ספציפית לאזור ירושלים. לגבי הצפון, לפי מודל קוסמו הצפון יבש לחלוטין, לפי מודל אייקון כמות סבירה שמאפשרת גם היערמות קלה בצפת. המודלים אייקון וקוסמו הם מודלים איזוריים שמופעלים על ידי השמ"ט בשונה מהמודלים הבינלאומיים, הם גם יותר מדייקים לטווח קצר".

"יהיה שלג קל באוויר מדי פעם, ממחר לפנות בוקר עד מחר בערב בכל האזורים הגבוהים מעל 600 מטר. אולי נקבל היערמות של סנטימטר עד שניים. יש מגמה בקרב כל המודלים על מערכת נוספת מאמצע שבוע הבא, זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

יצוין, כי הבוקר, הר החרמון התעטף שלג. במערכת האחרונה התווסף כחצי מטר שלג טרי ויבש. במפלס התחתון של ההר גובה השלג הוא 1.40 מטר ובעליון אף מגיע ל-1.70 מטר.

הר החרמון התחפש ללבן: תיעוד שלגי מרהיב • צפו (צילום: אתר החרמון)

במשטרת ישראל נערכים לקראת מזג האוויר הצפוי החל מהלילה, יחידות החילוץ והמערך האווירי של המשטרה יופעלו בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש, זאת במטרה להציל חיים.

המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית - יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.

הערכות המשטרה כוללת גם תיאומים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר