הכנסת חותמת: "מצדיעים לגוש-קטיף"

5 שנים להתנתקות והכנסת החליטה על מחווה חריגה: המכתבים שיצאו מדואר הכנסת, נחתמו בכיתוב: "מצדיעים למוזיאון גוש-קטיף" (כיכר)

חנה בורט | כיכר השבת |
ריבלין חותם (מנדי הכטמן)

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אירח בלשכתו טכס הצדעה מרגש למוזיאון גוש-קטיף - שהפיק השירות הבולאי' במלאות שנתיים להקמת המוזיאון וחמש שנים לעקירת גוש-קטיף.

האירוע המיוחד התקיים במעמד שר התקשורת משה כחלון ומנהל השירות הבולאי ירון רצון.

יו"ר הכנסת כינה את תוכנית ההינתקות "טראומה לאומית" והאיץ בממשלה לסיים את הטיפול במתיישבי גוש-קטיף שסובלים חמש שנים.

"ימי תשעה באב מציינים את אותה החלטה שנויה במחלוקת שהביאה לטראומה לאומית, ויש המכנים זאת אפילו גירוש", אמר ריבלין. והעם בישראל עדיין מנסה להתאושש.

"אותם אנשים, אשר נאלצו לעזוב את בתיהם, אינם מוצאים מנוח לנפשם. הבעיות הם רבות ולא נשכח את הטראומה. לרבים זה היה מכה קשה ברמה האישית וגם ברמה הלאומית. אסור

לנו לשכוח את אשר קרה. אנחנו צריכים להפיק לקחים. אני מברך את אנשי מוזיאון גוש-קטיף ואין ספק שהבול מייצר תהודה היסטורית", אמר ריבלין.

יו"ר השירות הבולאי, אמר במהלך הטקס, "האירוע הזה נכנס להיסטוריה הבולאית של מדינת ישראל באופן הרשמי והממלכתי. אנו מברכים את הנהלת מוזיאון גוש-קטיף העוסקים במלאכה, חזקו ואימצו".

שר התקשורת כחלון אמר: "אין ספק שמדובר בטראומה וטרגדיה. הדבר החמור מכול שאנחנו רואים שעדיין נושא המתיישבים לא נפתר. נושא האבטלה לא נפתר ועדיין הכשל נמצא. תפקידנו, כממשלה, לפתור את הנושא בצורה המהירה ביותר".

מנהל מוזיאון גוש-קטיף שלמה וסרטיל אמר שגירוש גוש-קטיף נבע משנאת חינם, כפי שקרה בחורבן בית שני.

"מוזיאון גוש-קטיף ומתיישבי גוש-קטיף הם סמל לאהבת חינם. אני קורא לציבור לתמוך ולעזור לעלות את המודעות למוזיאון גוש-קטיף. עד היום", גילה, "ביקרו בו כמאה-אלף איש".

כמו"כ דיברו באירוע ח"כ אורי אורבך, יו"ר מועצת יש"ע דני דיין ויו"ר סיעת ש"ס ח"כ אברהם מיכאלי ששבחו את השירות הבולאי על היוזמה הברוכה.

במהלך היום, דואר הכנסת מחתים על המכתבים היוצאים מהכנסת - את חותמת ההנפקה של

האירוע המיוחד "מצדיעים למוזיאון גוש-קטיף" - הנושא את התאריך י' אב תש"ע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר