לילה סוער ביו"ש

מאות הגיעו להקמת מאחזים חדשים; מג"ב פעלו לפנותם

מאות צעירים וכמה משפחות הגיעו לשני מוקדים סמוך לקרית ארבע, להקמת יישובים יהודיים חדשים, נגד החוק • כוחות מג"ב פינו אותם באלימות, ושניים נפצעו • שקד: "אלימות נגד מתנחלים" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בתמוז תשפ"ב | 21.07.22
אחד מהצעירים שפונו בכוח ע"י שוטרי מג"ב (צילום: מתוך עמוד הטוויטר של שרת הפנים, איילת שקד)

עם פיזור הכנסת ולקראת הבחירות החמישיות, במפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון מנסים להתיישב על קרקעות נוספות ביו"ש, במאחזים בלתי חוקיים. מבצע רחב כזה הוכרז לאתמול, וכמה מאות צעירים ומספר משפחות הגיעו לשני מוקדים סמוך לקרית ארבע, חרף הודעות צה"ל והמשטרה על כך שהכניסה אל השטח - אסורה.

עם רדת הלילה (בין רביעי לחמישי), סביב חצות, כוחות משטרה ומשמר הגבול הגיעו לאזור כדי למנוע מהצעירים והמשפחות להשתקע במקום, והחלו לפנות. בחלק מן המקומות התנהל מאבק בין הצדדים, ובאחד המקומות, סמוך לפדואל, שני נערים, בן 18 ובן 19, נפצעו מאלימות השוטרים. ע"פ מארגני ניסיון ההתיישבות, לאחד נשברה הלסת ולשני נגרמה חבלה בראשו מקת רובה של אחד השוטרים, ושניהם פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

הבוקר מועצת בנימין טענה כי ישנם בשעות אלו כ-1,000 ישראלים בנקודת ההתיישבות גופנה בבנימין, אחת מנקודות החיכוך.

תפילת שחרית בגופנה (צילום: דוברות בנימין )

שרת הפנים איילת שקד, שמנסה לקבל את קולות הדתיים-לאומיים, תקפה במהלך הלילה בחשבון הטוויטר שלה את המשטרה: "שוב אלימות (נגד) מתנחלים. כדאי שהמשטרה תשמור את האנרגיה שלה למיגור הפשע האמיתי במדינה. בני הנוער הנהדרים שהתגייסו באמצע חופשת הקיץ כדי ליישב את הארץ הזו הם השראה אמיתית, ומסירותם משמשת ערובה לכך שהציונות תצלח כל אתגר או משבר, פנימי או חיצוני".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, קרא לעצור מייד את אלימות המשטרה, כהגדרתו: "מדובר באירוע חמור ביותר. הממשלה מועלת בתפקידה לבנות את ארץ ישראל ולהקים ישובים חדשים. במקום להכריז מלחמה על הרשות הפלסטינית שמשלחת את הטרור לכל רחבי הארץ, הממשלה עסוקה לאורך כל אחר הצהריים בלהתעלל במאות אלפי תושבי יהודה ושומרון ולחסום בצורה חסרת תקדים את הכבישים - וכעת האלימות הקשה הזו כלפי בני נוער שמבקשים ליישב את הארץ. האחריות לאלימות היא על ראש הממשלה יאיר לפיד".

אחד המאחזים, לפני שהחל פינויו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תנועת "נחלה", מיוזמי המבצע, תקפה גם היא במהלך הלילה: "המשטרה החלה בניסיונות פינוי אלים במספר נקודות. אנו קוראים לשר הביטחון וראש הממשלה לעצור זאת באופן מיידי ולהקפיא את המצב לפחות עד ישיבת ממשלה בנושא. ההמונים הרבים, בהם נשים, זקנים וטף, לא מבצעים שום פעולה בלתי חוקית, ואין שום סיבה להפעיל נגדם אלימות ברוטלית בשעות לילה".

יו"ר סיעת הציונות הדתית, אורית סטרוק, כתבה: "‏בני גנץ איבד את הבלמים. לא מספיק שחיילים עסוקים בפינויים במקום בביטחון - עכשיו גם אלימות קשה נגד גרעין ההתיישבות בגופנה. והשותפים שלו? שותקים".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיע לאחת מנקודות ההתיישבות עוד לפני שהחלו העימותים עם כוחות המשטרה, ואמר לצעירים: "החזרתם אותי לפחות 20 שנה אחורה. החזרתם את ההתיישבות לימים הטובים של פריצה, של הרחבת גבולות בשמחה, ברוח גדולה ואנחנו בטוחים שהרוח הזו תנצח. כשרואים את האלפים שנמצאים כאן, מבינים שיש פה צבא ענק עם רוח וגבורה שינצחו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר