בג"ץ נגד בהרב-מיארה

השופט הציע לבטל את מינוי מזוז; היועמשי"ת דחתה זאת

שופט העליון, נעם סולברג, הציע לבטל את מינוי השופט בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים - מינוי שנעשה בממשלת המעבר; היועמש"ית החליטה לדחות את ההצעה (חדשות)

מני מזוז (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בג"ץ נגד היועמ"שית: שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, הציע הבוקר (רביעי) לבטל את מינויו הקבוע ל-8 שנים של השופט בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים.

השופט סולברג הציע להפוך את המינוי למינוי נקודתי רק לצורך מינוי הרמטכ"ל ובכך לבטל את המינוי הקבוע שנעשה בתקופת הבחירות, באישורה של היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה.

את ההצעה העלה השופט במסגרת הדיון בעתירה שהגיש ארגון 'לביא'. נציגי המדינה יצאו להתייעצות עם היועצת המשפטית לממשלה, אך היא הודיעה כי היא דוחה את הצעת השופט.

כזכור, לפני כשלושה שבועות, אישרה הממשלה את מינוי מני מזוז לתפקיד, לתקופה של שמונה שנים, זאת על סמך חוות דעתה של היועמ"שית, בהרב-מיארה, כי אין מניעה למנות לתפקיד בתקופת ממשלת מעבר.

ארגון "לביא" הגיש עתירה דחופה לבג"צ נגד המינוי בטענה שהוא נעשה בניגוד לכללי הריסון החלים על ממשלת מעבר.

השרה איילת שקד תמכה בהצעתו של סולברג וכתבה: "השופט סולברג מצדד בעמדה שהצגתי בישיבת הממשלה לאשר את מינויו של מזוז כזמני בלבד רק למינוי הרמטכ"ל. היועמ"שית ושרי הממשלה שגו שלא אימצו את דעתי. או שנמנה את כל המינויים החשובים גם בתקופת בחירות (כך צריך להיות) או שלא ימנו את מי שלא הכרחי לתקופות ארוכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר