למרות האזהרות

ברקת הגיע לאומן; במשרד החוץ זועמים "צעד לא אחראי"

חבר הכנסת ניר ברקת הוא הפוליטיקאי הישראלי הראשון שהגיע לאוקראינה מתחילת המלחמה, ובפגישות עם הרשויות קרא להם לאפשר את הנסיעות לאומן: "אחרת אתם נותנים ניצחון לרוסים" (חדשות)

ברקת בציון רבי נחמן (צילום: דוברות)

חבר הכנסת ניר ברקת, הגיע אתמול לביקור חשאי באוקראינה. הוא ביקש מהשלטונות לאפשר לחסידי ברסלב להגיע לאומן בראש השנה, וגרר ביקורת רבה ממשרד החוץ.

ברקת, הפוליטיקאי הישראלי הראשון המגיע למדינה מאז פרוץ המלחמה עם רוסיה, נפגש עם הרב הראשי לאוקראינה הרב משה אסמן.

אחרי הפגישה, נסע להתפלל בקברו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן, נפגש עם מושל אומן ושוחח עימו על ההערכות לקראת הגעת החסידים בראש השנה.

בין היתר אמר לו ברקת כי אם אוקראינה אכן תימנע את בואם של חסידי ברסלב, מדובר בניצחון תודעתי משמעותי לרוסיה.

ברקת התקבל כמובן באהדה על ידי החסידים, אך יש גם מי שפחות מרוצה מהביקור. אנה ברסקי דיווחה במעריב כי במשרד החוץ ובמל"ל הזדעזעו לגלות כי ניר ברקת טס בחשאי לאוקראינה ואף תועד מתפלל באומן.

בכירים במשרד החוץ ובמל"ל, שהשקיעו מאמץ רב במסע שכנוע של הציבור שלא לטוס השנה לאומן עקב המלחמה, מתחו ביקורת חריפה על ברקת ואומרים כי מדובר בצעד בלתי אחראי ופופוליסטי שלא תואם עם אף גורם רשמי.

מנגד, מסביבתו של ח"כ ברקת הוסבר כי מטרת ביקורו של חבר הכנסת לא הייתה אומן, אלא ביקור בקהילה היהודית המקומית, אליה הוזמן ברקת על ידי הרב הראשי, על מנת להכירם ולחשוב על פתרונות לסיוע עקב המצב במדינה.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר