צעקות ה"רוצח" לגנץ בכותל

רב הכותל הגיב לנאום גנץ: "מבקש להביע צער על חילול ה'"

הרב שמואל רבינוביץ' הגיב לנאומו של גנץ על האירוע הקשה בו הותקף בכותל המערבי ואמר כי הוא "מבקש להביע צער על חילול השם במקום הקדוש והמאחד ביותר לכולנו." (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, מגיב לתקרית בה הותקף שר הביטחון בני גנץ בפנייה ליו"ר 'המחנה הממלכתי'.

"בצער רב ובכאב גדול שמעתי על האירוע החמור בכותל המערבי בערב הבחירות בו תקפו בני נוער אותך עם בואך לתפילה במקום." כתב הרב.

"הכותל המערבי הינו ביתם של כל יהודי ויהודייה ללא כל סייג. אין עוד מקום כמו הכותל המערבי שמסמל את מחירן הנורא של שנאת חינם ומלחמת אחים."

עוד נכתב בפניה: :המחשבה שדווקא במקום זה הרימה השנאה את ראשה המכוער מזעזעת ומביישת את כולנו. אבוי לנו אם יהיה אדם, ועל אחת כמה וכמה שליח ציבור, שירגיש שאין לו מקום בכותל המערבי. אני מבקש להביע צער על חילול השם במקום הקדוש והמאחד ביותר לכולנו."

בתגובה אמר שר הביטחון בני גנץ: "לא אתן יד לאותם מגדפים שבחרו בחילול השם ובשנאה דוקא במקום הקדוש והמאחד ביותר עבורנו העם היהודי. המקרה לא שינה את תפילותיי וכוונותיי, ההפך הוא הנכון.

המקרה הזה רק הצדיק כמה עלינו להמשיך להגן על ישראל מפני אויבינו מחוץ ולחבר בין אנשינו מבית."

בנאום ישיר וכאוב, סיפר ביום ראשון במליאת הכנסת, שר הביטחון היוצא, יו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ כי למרות שהכין נאום כתוב על מורשתו של ראש הממשלה הנרצח יצחק רבין, החליט שלא לשאת אותו אלא לדבר על "27 השנים הבאות" כלשונו, ולא על 27 השנים שחלפו מאז הרצח המחריד.

"קיבלתי השבוע תזכורת קטנה לקשר הבלתי ניתן לניתוק בין מילים למעשים, שמי שאומר אותם לא מתכוון לתוצאה אבל הוא לא יודע לשלוט בתוצאה" פתח גנץ את נאומו. "זה לא סוד שכל פעם שאני הולך לכותל אני מניח את אותו הפתק עם אותן מילים שיבוא שלום עלינו ושיהיה שלום בנינו" המשיך.

"הלכנו לקלפי, כל אחד מאזרחי ישראל שם את הפתק שלו כפי שהוא היה רוצה שיקרה. עשיתי טעות, הלכתי ערב לפני הבחירות לשים פתק בכותל, והינה אני מוצא את עצמי, פסיק היסטורי ליד רבין אבל עם אותן שנות שירות ומסירות, ומקבלת אותי חבורת אנשים בצרחות נוראיות – רוצח. אילו אותן הצעקות בדיוק, וזה 27 שנים אחרי" סיפר בכאב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר