זו ההחלטה שהתקבלה

תושב עזה זכה ב-45 מיליון שקל בטוטו וערער על תשלום המס

טענותיו של תושב עזה שזכה בהגרלת לוטו בישראל בעשרות מיליוני שקלים נדחו בידי בית המשפט אמש. אלו היו טענותיו - למה לא לשלם מס (משפט)

בני סלומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אדיר סולטן, פלאש 90)

תושב רצועת עזה, שהשתתף במשחק טוטו בשנת 2015 וזכה בכ-45 מיליון שקלים, ערער לבית משפט המחוזי בירושלים נגד מס הכנסה בישראל, בעקבות כך שניכו מכספי זכייתו כ-32% מהפרס.

לדברי המערער העזתי, הוא אינו צריך לשלם מס הכנסה בשיעור שנקבע לו, בשל היותו תושב הרשות הפלסטינאית, שאין לו כל עסק או פעילות בישראל.

לטענת המערער, המסקנה העולה מאחד מסעיפי להסכם הביניים בין ישראל לרשות הפלסטינאית היא כי ישראל תמסה פלסטינאים רק מפעילות כלכלית שהם מבצעים בישראל ותעביר לרשות הפלסטינאית 75% מהמס שתגבה. המערער טען כי מכיוון שלא קיים כל פעילות כלכלית בישראל, הוא אינו חייב במס על זכייתו בטוטו - שאין חולק כי אינה מהווה פעילות כלכלית ובמסגרת ההסכם, נקבע כי אין למסותו בגין זכייתו.

מנגד נציג מס הכנסה טען בין היתר כי בסעיפי החוק נקבע שגם תושבי חוץ הזוכים בהגרלות והימורים בישראל, ימוסו בהתאם לחוק בישראל. וכן נקבע כי המקום שבו הופקה ההכנסה הוא מקום מושבו של המשלם.

הדיון בין הצדדים נמשך מספר שנים, עם הפסקת קורונה, וכאמור הוגש ערעור לבית המשפט. אמש (שני) נדחו טענות המערער בבית המשפט. השופט קבע כי על המערער לשלם בתוך 45 ימים את הסכום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר